دولت حق دریافت عوارض از آزادراه تهران ـ قم را ندارد

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان با انتقاد از وضع عوارض بر ورودی اتوبان تهران ـ ساوه و تهران ـ قم گفت: عمر این اتوبان‌ها تمام شده و دولت حق ندارد عوارض بگیرد.

دولت حق دریافت عوارض از آزادراه تهران ـ قم را ندارد

حسن نوروزی با اشاره به الکترونیکی شدن دریافت عوارض در چهار آزادراه اظهار کرد: این کار چندین مشکل دارد که برای برخی مناطق و استان‌ها مشکل ایجاد کرده و دولت با این اقدام، بنیان‌گذار گرانی و فشار بر مردم شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 40 سال از عمر اتوبان تهران ـ قم و 20 تا 25 سال از عمر اتوبان تهران ـ ساوه گذشته و اصولا دولت حق ندارد از این آزادراه‌ها عوارض بگیرد؛ دولت از کجا پیدا شده و سفره خود را پهن کرده است؟ ضمن اینکه در اتوبان تهران ـ قم برخی خودروها پس از طی 5 کیلومتر از عوارضی، وارد اسلامشهر می‌شوند و این بی‌عدالتی محض است.

وی اضافه کرد: در اتوبان تهران ـ قم، برای 125 کیلومتر 500 تومان می‌گیرند اما در اتوبان تهران ـ ساوه از راننده‌ای که پس از طی 5 کیلومتر وارد نسیم‌شهر یا پس از طی 10 کیلومتر وارد گلستان و پس از طی 15 کیلومتر وارد رباط‌کریم می‌شود، 2 هزار تومان دریافت می‌کنند.

سخنگو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه باید به موضوع ورود کند، گفت: نمی‌‌دانم چرا قوه‌قضائیه سکوت کرده است و با دولت که میلیارد میلیارد از جیب مردم می‌دزد، برخورد نمی‌کند.

نوروزی تصریح کرد: حتماً باید اعتراضات مردمی بالا بگیرد تا به فکر حل امور و چاره‌اندیشی باشیم؟ به وزیر راه نامه نوشتم و درباره این اقدام سئوال کردم؛ قطعاً از فردا استیضاح وزیر راه را کلید می‌زنیم زیرا وزیری که بر زیر مجموعه خود احاطه و تسلط ندارد، لیاقت وزارت هم ندارد.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان گفت: رباط‌کریم و بهارستان، یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد که اکثراً هم کارگر و کارمند ادارات و نهادها در تهران هستند که با این اقدام دولت باید روزانه فقط 4 هزار تومان عوارض پرداخت کنند؛ در این شرایط گرانی، چنین مبلغ روزانه‌ای را کجا بیاورند و پرداخت کنند؟! اصلاً مگر در چند سال گذشته یک فرقون آسفالت روی اتوبان تهران ـ ساوه ریخته‌اند که چنین مبلغی به عنوان عوارض دریافت می‌کنند؛ این کار دولت قطعاً خلاف قانون است و قطعاً صدای مردم را در می‌آورد.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها