طولانی‌ترین ازدواج سندروم داون با مرگ به پایان رسید

ازدواجی که به عنوان طولانی‌ترین ازدواج بین دو فرد مبتلا به سندرم داون لقب گرفته بود با مرگ شوهر ۵۶ ساله پایان یافت؛ مرگ «پل شارون»، پس از گذشت ۲۵ سال از ازدواج، این زوج آمریکایی را از هم جدا کرد.

طولانی‌ترین ازدواج سندروم داون با مرگ به پایان رسید

پل قبل از مرگ، به مدت طولانی با بیماری آلزایمر که زودهنگام او را درگیر خود کرده بود، مبارزه می‌کرد. گفته می‌شود ازدواج این دو، طولانی‌ترین ازدواج بین دو فرد مبتلا به سندرم داون بوده است.


کریس و پل در نیویورک متولد شده و مبتلا به سندرم داون بودند. خانواده‌ی آن دو مشاوره و توصیه پزشکان مبنی بر اینکه فرزندان خود را به مؤسسه‌های مربوطه بسپارند، نادیده گرفتند.

این دو فرد مبتلا به سندرم داون در سال ۱۹۸۰ میلادی برای نخستین بار همدیگر را دیدند و پس از چند سال آشنایی در سال ۱۹۸۸ تصمیم گرفتند تا با هم ازدواج کنند. کریس به پل پیشنهاد ازدواج داد.

کریس ۵۹ ساله به روزنامه واشنگتن پست گفت: «او باعث می‌شد تا بخندم، به چشمانش نگاه کردم و آینده ام را دیدم و وقتی به او پیشنهاد ازدواج دادم گفت: بله.» اما پنج سال طول کشید تا آن‌ها از مقامات دولتی نیویورک حق ازدواج کسب کنند. سپس آزمایش‌ها برای شناخت توانایی‌ها و احساسات زناشویی آن دو انجام شد. پس از ازدواج، این دو نفر نام‌های یکدیگر را به زبان آوردند.


در آگوست گذشته پس از انتقال کریس به بیمارستان به دلیل التهاب ریه، آن دو در مراسمی وعده‌های ازدواجشان را دوباره یادآوری کرده و تجدید کردند. این زن و شوهر در یک آپارتمان متعلق به پروژه مسکن دولتی برای افراد توانخواه و معلول زندگی می‌کردند.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها