سرقت به شیوه داروی بیهوشی/ شکلات داغی که مسافرکشان را داغ کرد

سارق حرفه ای که با شیوه خوراندن شکلات داغ آلوده به داروی خواب آور، اموال چند مسافرکش شخصی در مشهد را سرقت کرده بود، با تلاش پلیس دستگیر شد.

سرقت به شیوه داروی بیهوشی/ شکلات داغی که مسافرکشان را داغ کرد

به گزارش مشهد فوری ، چندروز پیش یک مسافرکش شخصی درحالی که ظاهر آشفته ای داشت به مقر پلیس مراجعه و در تشریح ماجرا گفت که از آنجایی که شغلم مسافرکشی است و زندگی ام از همین راه می گذرد، در شهر در حال تردد بودم تا مسافری سوار کنم. در همین حال بود که به حوالی میدان حافظ رسیدم و با دست تکان دادن یک مرد حدود 30 ساله جلوی پای او توقف کردم؛ مرد جوان که خودش را به سمت شیشه خم کرد، از من خواست تا به صورت دربستی او را تا بهشت رضا(ع) ببرم و برگردانم.
شاکی ادامه داد: درحالی که مسافر ظاهر مناسبی نداشت و برای همین کمی هم به ماجرا شک کرده بودم، بدون توجه به این ماجرا پیشنهاد او را پسندیدم.
*وقتی اعتماد اضافی دردسر می شود
حرکت که کردم مرد مسافر با پُرحرفی و چرب زبانی طرح صمیمیت با من ریخت و در میان راه از من خواست درمقابل یک قهوه خانه توقف کنم. خودرو را دربست گرفته بود و این خواسته برایم مهم نبود، برای همین این کار را کردم. او از خودرو پیاده و داخل مغازه رفت و لحظاتی بعد درحالی که دو شکلات داغ همراه داشت دوباره برگشت و گفت یکی برای شما و آن یکی را هم سر کشید. من هم شکلات داغ را خوردم و به سرعت حرکت کردم. هنوز چند دقیقه ای از حرکت کردن خودرو نگذشته بود که احساس کردم سرم سنگین شده و نمی توام رانندگی کنم.
خودرو را متوقف کردم و دیگر هیچ چیزی متوجه نشدم تا اینکه چشم بازکردم و خودم را درحالی در بیابان دیدم که نه از ماشینم خبری بود نه از گوشی تلفن همراه و نه از پول هایی که از صبح کار کرده بودم.
از همین رو بود که ماموران پس از اخذ اظهارات اولیه شاکی پرونده این شیوه سرقت را برای کسب تکلیف قضایی به دادسرای ناحیه 6 مشهد ارسال که در پی این اقدام پرونده به شعبه 604 دادسرا ارجاع شد.
قاضی شادنژاد در ادامه پس از انجام اقدامات قضایی و اخذ توضیحات شاکی پرونده و بررسی ادله جرم، دستور شناسایی و جلب متهم را به ماموران داد.
* کشف یک مورد سرقت دیگر
رد زنی های پلیسی چند روزی روی ماجرا ادامه داشت تا اینکه ماموران پی بردند عامل سرقت به شیوه بیهوشی، از یک راننده دیگر هم به همین گونه سرقت و او را هم در حوالی بهشت رضا(ع) ازخودرواش بیرون انداخته و فرار کرده است. این اقدامات ادامه داشت تا اینکه سرانجام مسافر نمای تحت تعقیب در حاشیه شهر مشهد شناسایی و دستگیر شد.
*تفهیم اتهام آدم ربایی و سرقت به متهم
پس از دستگیری متهم 30 ساله وی به دادسرا منتقل و در حالی که باوجود شکات پرونده و ادله موجود امکان کتمان حقیقت را نداشت، لب به اعتراف گشود و مدعی شد که به عنوان مسافر در مناطق خلوت منتظر خودروهای مسافرکش می ماندم و پس از آن در فرصتی مناسب چندین قرص و مقداری داروی خواب آور را با شکلات داغ مخلوط و به خورد راننده می داده و پس از بیهوش شدن آنها نقشه سرقت را اجرایی می کرم. متهم هچنین مدعی شد وقتی راننده بیهوش می شد او را روی صندلی عقب می انداخته و خودرو را به محل سرقت منتقل و اقدامات خود را عملی می کرده است.
باتوجه به اقرار صریح متهم، بازپرس پرونده به عامل سرقت ها اتهام آدم ربایی و سرقت را تفهیم و او را با قرار قانونی و مناسب راهی زندان کرد تا ماموران تحقیقات تکمیلی را در این زمینه برای کشف دیگر سرقت های احتمالی صورت دهند.

منبع: قدس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها