رئیس پارلمان کویت: مقابله با تروریسم با حل و فصل قضیه فلسطین آغاز می‌شود

رئیس پارلمان کویت در سخنانی خاطرنشان کرد که مسأله مقابله با تروریسم باید با حل و فصل مسأله فلسطین آغاز شود.

رئیس پارلمان کویت: مقابله با تروریسم با حل و فصل قضیه فلسطین آغاز می‌شود

مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت در جمع تعدادی از روزنامه نگاران با اشاره به موضوع مقابله با تروریسم، عنوان داشت: ۹۶ درصد قربانیان عملیات‌های گروه‌های تروریستی که دم از اسلام می‌زنند، از مسلمانان هستند.

وی افزود: آنها (گروه‌های تروریستی) از مسأله فلسطین و همبستگی اعراب و مسلمانان با آن و همچنین تأثیر عدم حل و فصل آن بر جوانان، به سود خود استفاده می‌کنند و بدین ترتیب مسأله مقابله با تروریسم باید با حل و فصل مسأله فلسطین آغاز شود.

رئیس پارلمان کویت ادامه داد: در حال حاضر اقدامات جدی برای اخراج اسرائیل از اتحادیه بین‌المجالس وجود دارد و به زودی روز اجرایی شدن این مسأله به عنوان به رسمیت شناختن اصول عدالت فرا خواهد رسید.

وی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز عنوان داشت: برخی از کشورها با اسرائیل روابط سیاسی دارند اما هیچگونه عادی سازی در عرصه‌های پارلمانی، مردمی و عربی با تل آویو وجود ندارد، نمونه این روابط نیز مصر است که یک معاهده صلح را با اسرائیل امضا کرده اما در سطح مردمی هیچگونه عادی سازی صورت نگرفته است.

رئیس پارلمان کویت در ادامه با اشاره به موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز اظهار داشت: پراکندگی و عدم اتحاد اعراب به آمریکا اجازه داده است که سفارت خود را به قدس انتقال دهد و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

الغانم گفت: مصر ستون فقرات و قلب تپنده جهان عرب است و روابط مصر و کویت باید به عنوان نمونه‌ای از روابط و همبستگی برادرانه، آموزش داده شود.

این مقام کویتی درباره روابط کشورهای عربی در سایه شرایط کنونی نیز تصریح کرد: جهان عرب با چالش‌های بزرگی مواجه است که مستلزم اتحاد میان اعراب است تا بدین واسطه بتوانیم از این چالش‌ها عبور کنیم و بر آنها غلبه یابیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها