سومین کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:سومین کشتی حامل دام زنده به بندر شهید بهشتی چابهاررسید.

سومین کشتی حامل دام زنده به بندر چابهار رسید

بهروز آقایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار با زیرساخت های مناسب و تجهیزات استراتژیک بندری طلایی و کم هزینه برای واردات دام زنده به ایران است و می تواند نقش بی‌بدیلی برای کاهش قیمت و تامین گوشت قرمز کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با پاکستان و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و دسترسی به آب های آزاد از طریق بندر چابهار به عنوان دروازه ورود و انتقال دام ‌های سبک و سنگین به کشور است و نقش تعیین کننده‌ای در تنظیم بازار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر چابهار به دلیل پهلوگیری انواع کشتی ‌ها با ظرفیت حمل دام زنده می تواند بزودی از قطب های ورود دام شود.

وی تصریح کرد: شهرستان مرزی و ساحلی چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن مرزهای آبی و خاکی نقش مهمی در صادرات و واردات انواع فرآورده های خام دامی بویژه واردات دام و تامین گوشت مورد نیاز کشور دارد.

آقایی اظهار داشت: وجود ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی و بیش از۱۴۰ کیلومتر مرز خاکی ایران با پاکستان در بخش دشتیاری شهرستان چابهار و بازارچه مرزی ریمدان می تواند یکی از بهترین فرصت ها برای ورود دام زنده به کشور و تولید گوشت قرمز باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ کشتی ۴۷ هزار و ۱۸ هزار راسی دام زنده وارد بندر چابهار و تخلیه شده است خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزلند و برزیل سطح بهداشتی مناسبی در حوزه دام زنده دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بارها سرمایه گذاران بومی برای واردات دام زنده ابراز تمایل کرده اند ولی به دلایل مختلف اجازه به آنان داده نشده است.

وی بیان کرد: حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و به صرفه ترین راهها برای واردات انواع کالا بویژه دام زنده است که امیدواریم از ظرفیت های بندر چابهار برای تنظیم بازار گوشت ایران استفاده شود.

منبع: همشهری آنلاین

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها