تأمین اجتماعی: افزایش حقوق بازنشستگان طی ۱۵ روز آینده اعمال می‌شود

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت و بر اساس مصوبه هیئت وزیران و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

تأمین اجتماعی: افزایش حقوق بازنشستگان طی ۱۵ روز آینده اعمال می‌شود

محمدحسن زدا با اشاره به تصویب پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبنی بر افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 97 برقرار شده است، اظهار کرد: خوشبختانه این موضوع مورد موافقت دولت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، از یکم فروردین سال 98 مستمری تمام دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و 516 هزار و 881 تومان ( معادل 36/5درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل ) و برای سایر سطوح به میزان 13 درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال 97 به علاوه مبلغ ثابت 261 هزار و 147 تومان افزایش می‌یابد. افزایش مستمری سایر افرادی که مستمری آن‌ها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است، به ترتیب براساس افزایش‌های مذکور و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.

زدا در اتباط با پرداخت مستمری بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، گفت: تا پایان این ماه افزایش مستمری‌ها اعمال می‌شود و حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفباء و طبق مصوبه جدید انجام می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مابه التفاوت مستمری فروردین ماه نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت شود و در صورتی که اعتبارات تامین نشود این پرداخت به ماه‌های بعدی موکول می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تصویب مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی هر ماه 1400 میلیارد تومان با توجه به افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان به هزینه‌های سازمان اضافه خواهد شد و در سال این رقم به 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مسلمی
    0

    باسلام چرا کارمندان کشوری ولشگری سر موقع معوقه حقوقشونو سر وقت یا پیشاپیش میگیرند ولی تامین اجتماعی با آن همه طلبش از دولت باید 4ماه بعد معوقه پولشونو بگیرند پس بهره این پولها بکجامیروند واقعا که.

  • اعظم
    0

    مدیران محترم توجه دارید که بعضی مستمری بگیران کل حقوقشان وام است وامی که با سود 20درصد یا بیشتر از سازمان گرفته اند تدابیراتان چیست اگر یک بازنشسته بمیرد گور و کفنش هم باید یکی دیگه بخره به نظر شما وقتی تورم اینقدر بالاست کسی با این حقوق ها می تواند بدهکاریهای خودش و همسر و فرزندانش را بپردازد؟این مصیبتی بدتر از قسسسسسسط و بدهکاری به بانکها که وجود دارد توجه کنید 80 درصد از مردم درگیر چه معضلی هستند راه حل دارد ولی اجرا نمی شود ،،،وگرنه ارامش به این جامعه باز می گشت؟؟؟؟؟؟اگر بلد نیستید ،،،،ما راه حل ارائه بدهیم ،،،،اعظم یک لا قبا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها