تالاب صالحیه فرصتی برای جذب گردشگر است

استاندار البرز با اشاره به اینکه تالاب صالحیه فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر است، گفت: درصدد گرفتن حق آبه تالاب از سد طالقان و رودخانه فصلی کردان هستیم.

تالاب صالحیه فرصتی برای جذب گردشگر است

عزیزالله شهبازی در حاشیه بازدید از فرودگاه آزادی نظرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر یک‌روزه به این شهرستان، اظهار کرد: در تعاقب سیاست‌های شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، کلنگ گازرسانی به ۹ واحد تولیدی زمین زده شد که این پروژه ظرف یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این ۹ واحد، ارزآوری بسیاری خوبی همراه خواهیم داشت، همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

استاندار البرز گفت: به‌واسطه این گازرسانی و استفاده از سوخت‌های آلاینده صورت نمی‌گیرد و به‌طورقطع برای حفاظت از محیط‌زیست حائز اهمیت خواهد بود، همچنین در جذب سرمایه‌گذاران نیز نقش مهمی دارد.

شهبازی با اشاره به بازدید از فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد، افزود: این مکان به لحاظ گردشگری و تفریحی از اهمیت بالایی برخوردار است، این مجموعه باهمت بخش خصوصی و حمایت دولت ایجادشده و فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: در این فرودگاه، آموزش خلبان نیز صورت می‌گیرد و این مجموعه به‌نوعی پدافند غیرعامل برای فرودگاه‌های استان‌های هم‌جوار است.

استاندار البرز بابیان اینکه امروز دیدار چهره به چهره با مردم روستای صالحیه نظرآباد داشتیم، گفت: دیدارهای مردمی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری، بزرگان نظام و رئیس‌جمهوری بوده، بنابراین همواره در دستور برنامه داریم.

شهبازی افزود: این دیدارهای چهره به چهره روابط دولت و ملت را مستحکم‌تر می‌کند و همراهی، همدلی و کمک مردم نوع‌دوست کشور در بحران سیل در نقاط مختلف کشور، گواهی بر این ارتباط حسنه بود.

وی عنوان کرد: امید است همچنان با همراهی و هم‌افزایی مجموعه استان بتوانیم بیش‌ازپیش موجبات آرامش و رفاه مردم البرز را فراهم کنیم.

استاندار البرز همچنین به بازدید از تالاب صالحیه اشاره کرد و گفت: مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست البرز گزارشی از وضعیت تالاب ارائه داد و ۹ کانون ریز گردها را برشمرد که بیشتر آن‌ها در مناطق نظرآباد و اشتهارد قرار دارند.

شهبازی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مأمور به تشکیل کارگروه ویژه برای مقابله با ریز گردها و ساماندهی تالاب است.

وی خاطرنشان کرد: این تالاب فرصت بسیار خوبی برای جلب و جذب گردشگران است چراکه گونه‌های مختلف پرندگان را در دل خود جای‌داده و درصدد گرفتن حق آبه تالاب از سد طالقان و رودخانه فصلی کردان هستیم.

استاندار البرز گفت: مشکلاتی در خصوص روان شدن فاضلاب اشتهارد به این‌سو وجود داشت که این ورودی‌ها مسدود شد.

شهبازی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص توسعه راه‌آهن در نظرآباد و مشکلاتی که به‌واسطه آن ایجادشده، افزود: امروز مقرر شد که از هفته آینده آسفالت پل این مسیر برای تسهیل در تردد مردم، توسط اداره کل راهداری استان آغاز شود.

وی ادامه داد: سلامت و امنیت مردم بسیار حائز اهمیت بنابراین با تدابیری که اتخاذ شد، انتظار می‌رود که آسفالت پل تا پایان هفته آینده به پایان برسد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها