همه مطالب آموزنده در سرویس کولر آبی که به کمک شما خواهد آمد

سرویس کولر آبی، به معنی بررسی مجدد کولر آبی، تمیزکاری تمام بخش‌های آن و در صورت نیاز تعمیرات بخش‌هایی از کولر آبی است.

همه مطالب آموزنده در سرویس کولر آبی که به کمک شما خواهد آمد

همگی ما برای روزهای داغ تابستان، به یک یار همیشگی در خانه‌ها و فضای کار و تجارت نیاز داریم و آن هم حضور مداوم سیستم‌های سرمایشی مانند کولرهای آبی و یا گازی است. اگر ساکن شهرهای نیمه شمالی ایران باشید، به احتمال زیاد، بسیاری از شما، از کولرهای آبی استفاده می‌کنید. این کولرها، در زمان استفاده، نیاز به سرویس دارند تا دوباره مانند توان و قدرت سال قبل شروع به کار کنند. آنچه خواهید خواند، اطلاعات جامعی درباره سرویس کولر آبی است:


چرا به سرویس کولر آبی نیاز داریم؟
سرویس کولر آبی ، به معنی بررسی مجدد کولر آبی، تمیزکاری تمام بخش‌های آن و در صورت نیاز تعمیرات بخش‌هایی از کولر آبی است. در حقیقت:
• گرد و خاکی که در مدت بازنشتگی کولر در پره‌های آن جمع‌شده، نیاز به تمیز کاری دارد تا در استفاده مجدد به داخل خانه نفوذ پیدا نکند.
• باکتری‌ها، قارچ‌ها و دیگر موجودات میکروسکوپی که در پوشال‌ کولر و آب باقیمانده در کف کولر آبی، رشد کرده‌اند، با استفاده مجدد بدون سرویس، به فضای داخلی، دعوت می‌شوند.
• در مدتی که کولر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، ممکن است زنگ‌زدگی‌ها و گرفتگی‌هایی در کلید، بخش برقی، پمپ و موتور کولر به وجود آمده باشد که نیاز به سرویس را الزامی می‌کند.


مراحل سرویس کولر آبی در تابستان
1. مطمئن باشید برق کولر قطع باشد.
2. پره‌های کولر را با کشیدن دستگیره‌های آن به سمت خود، به راحتی بیرون بیاورید.
3. پوشال‌ها را از پره‌های کولر جدا کنید (فنرها و یا گیره‌هایی که موجب نگهداری پوشال به روی دیواره کولر است، باید جدا شوند)
4. پرده‌های کولر جدا شده را باید با آب و یک شوینده ملایم، بشویید.
• پوشال‌هایی که در سال گذشته مورد استفاده قرار داده‌اید، منبع مناسبی برای جذب انواع آلودگی‌ها است، به ویژه اگر در شهرهای صنعتی و آلودگی زندگی می‌کنید.
5. پوشال‌های جدید را از نایلون خارج کنید و با مقداری آب بشویید و اجازه دهید تا در تابش مستقیم آفتاب، رطوبت اولیه آنها گرفته شود.
6. آب داخل کف کولر را تخلیه کنید.
7. به سراغ پمپ بروید و با وصل کردن مجدد برق، وضعیت کارکرد آن را دوباره بررسی کنید.
• اگر برای چندین سال است که از یک پمپ آب استفاده می‌کنید، ممکن است در طول سالیان، جرم و آهک، کارکرد پمپ را مختل کرده باشد و پمپ نتواند عملیات پمپاژ آب به پوشال‌ها را به درستی انجام دهد و اگر خوب دقت کنید، متوجه خواهید شد، یک یا دو پره، آب کامل را از پمپ دریافت نمی‌کنند. در این زمان، تعویض پمپ آب ضروری خواهد بود
8. نوبت به روغن کاری موتور و یاتاقان موتور می‌رسد. سالانه بهتر است، این اجزا، روغن کاری شوند تا در جریان کارکرد طولانی مدت، با سرعت مناسب، بچرخند.
9. تسمه موتور را فراموش نکنید. گاهی اوقات ممکن است، تسمه موتور کولر آبی، پاره شده باشد و یا در شرف پارگی باشد.
• به عبارت دیگر، موارد تعویض پمپ آب، روغن کاری یاتاقان موتور، بررسی و تعویض تسمه موتور کولر، از موارد تعمیر کولر آبی است که سالانه مورد نیاز نیست.
10. در نهایت، پوشال‌های جدید را دوباره جایگذاری کنید و برق کولر را وصل کنید.
11. پارچه مرطوبی، جلوی دریچه‌های کولر بگیرید و اجازه دهید کولر روشن شود تا گرد و خاک کولر به طور کامل به پارچه جذب شود و به داخل خانه، سرایت نکند.


روش‌های مناسب افزایش بازدهی کولر آبی
1. سرویس سالانه کولر آبی ، به خودی خود، بازدهی کولر آبی را افزایش خواهد داد.
2. از سایبان کولر آبی استفاده کنید. سایه‌بان‌ها به ویژه در ساعات گرم روز، مانع از تبخیر زیاد آب کولر آبی می‌شوند و به میزان 35% موجب مصرف کمتر آب و 50% مصرف کمتر برق می‌شوند.
• سایبان‌ها، در ساعات اوج مصرف کولر آبی، به دلیل کاهش فشار آب، بسیار مفید خواهند بود و از کاهش کارایی کولر جلوگیری خواهند کرد.


انتخاب سرویس کار کولر آبی مطمئن
در دنیای شلوغ امروز، فرصت انجام کارهای روزانه و رسیدگی به امور خانه، چندان کار آسانی نیست، به ویژه اگر در کلانشهرهایی زندگی کنید که ازدحام جمعیت دارند و تردد در آنها، زمان زیادی می‌طلبد.
به مدد تکنولوژی و ایجاد تلفن‌های همراه هوشمند، اپلیکیشن‌های مختلفی به وجود آمده که انجام امور روزمره را برای انسان‌ها ساده‌تر و سهل‌الوصول‌تر کرده است.
یکی از این اپلیکیشن‌ها، آچاره است؛ سرویس آنلاین ارائه دهنده خدمات که در طول دو سالی که از فعالیت آن می‌گذرد، خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف، ارائه کرده است.
در این اپلیکیشن، تعمیرکاران متعدد کولر آبی وجود دارد که بر حسب کارهایی که انجام داده‌اند و امتیازاتی که از کاربران گرفته‌اند، رده بندی شده‌اند و افراد می‌توانند با درخواست سرویس کولر آبی از خدمات این افراد بهره ببرند.


قیمت سرویس کولر آبی در سال 98
مهم‌ترین موارد سرویس‌ کولر آبی شامل 1. شستشوی پره‌های کولر آبی، 2. بازبینی فضای داخلی کولر آبی، 3. تعویض پوشال‌ها، 4. روغنکاری یاتاقان موتور و 5. در صورت نیاز تعویض تسمه و پمپ آب است.
همگی این موارد، بسته به سرویس کارهای مختلف، قیمت‌های مختلفی دارد. اما این قیمت، توسط سرویس کاران کولر آبی آچاره، 50 هزار تومان برآورد شده است. تعویض پوشال‌ها، در سال جاری، هزینه‌ای حدود 25 تا 30 هزارتومان خواهد داشت و اگر نیاز به تعمیر کولر آبی پیدا می‌کنید، بسته به قطعه و جنس و برند آن، قیمت‌ها، بسیار متفاوت خواهد بود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها