دعایی برای دوری از چشم زخم دیگران

دعای حرز امام جواد (ع) یکی از دعاهایی است که بر حسب روایات مختلف بسیار سفارش شده و خواص بسیاری از جمله برای دفع بلا و چشم زخم دارد.

دعایی برای دوری از چشم زخم دیگران

امام جواد (ع) خود را به این دعا حرز کن که اگر لشکر‌های روم و ترک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو قیام کنند، از ایشان به تو بدی نرسد و از همه آن‌ها ایمن باشی.

آیت الله بهجت می‌فرمایند:
من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی) چیزی نمی‌پرسیدم، اما گاهی خود ایشان می‌فرمودند. از جمله سه عمل را:

دعایی برای دوری از چشم زخم دیگران

اول حرز امام جواد (ع) که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن (خصوصا برای باطل کردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته شدن به بازوست...

خواص دعای حرز امام جواد (ع)

الف) دفع بلایا:

در بین ادعیه و احراز مشهور‌ترین حرز برای دفع بلا حرز امام جواد (ع) است. با توجه به متن حرز شاید بتوان از مصادیق دفع بلا مواردی را نام برد از جمله:دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن دفع شرور مردم، سلاطین، شیاطین، جنیان، غولان، حفظ از فریب و دشمنی و حیله، حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن، حفظ آبرو، حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن، حفظ از بیماری وناخوشی وآزار، حفظ از فقر و گرسنگی و عطش، حفظ از وسوسه، حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی و...

ب) دعا جهت چشم زخم:

امام صادق (ع): «اگر نبش قبر برای شما ممکن بود (و علت مرگ‌ها را می‌فهمیدید) برای شما آشکار می‌شدکه علت بیشتر مرگ‌ها چشم زخم است» وهمچنین از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: «که چشم زخم مرد را در قبر وشتر را در دیگ قرار می‌دهد.» شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات این حرزبرای دفع چشم زخم تجربه شده است.

ج) دعای دفع طلسم و جادو:

شیخ بهایی در تعریف سحر این چنین می‌گوید: تمزیج قوای عالیه فعاله با سافله منفعله سحر می‌باشد.

تاثیر سحر و جادو

علامه مجلسی در مورد تأثیرسحر می‌گوید:

آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم شد این است که برای سحر یک نوع تأثیر آن هم در بعضی آن هم در بعضی از اشخاص و ابدان (ج بدن) است مثل ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی (بحارج ۶۰ ص ۳۱).
وهمچنین می‌گوید:سحر به عوذات (دعا‌های مأثور مثل حرز امام جواد (ع)) و آیات و توکل به خدا دفع می‌شوند (بحار ج ۶۰ ص ۴۱)


آیت الله بهجت می‌فرمایند: برای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحرهمراه داشتن حرز امام جواد (ع) مفید است (گوهر‌های حکیمانه ص ۱۳)

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها