پس از ۸۰ سال شیر نر ایرانی از انگلیس به خاک وطن برگشت

پرهیزکار از بازگشت شیر نر ایرانی به کشور پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض این گونه خبر داد.

پس از ۸۰ سال شیر نر ایرانی از انگلیس به خاک وطن برگشت

حدود ساعت ۲۲ شب گذشته، پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض شیرهای ایرانی در کشورمان، بالاخره تلاش‌های مسئولین پارک ارم ثمر داد و جفت نر این گونه جانوری ارزشمند از باغ وحش بریستول انگلستان وارد گمرک فرودگاه امام (ره) شد و پس از حدود ۵ ساعت تشریفات گمرکی، توانست خود را در کمال صحت و سلامت به باغ وحش محل زندگی جدیدش برساند.گفتنی است جفت ماده این شیر، طی هفته آینده از باغ وحش دوبلین ایرلند وارد کشور خواهد شد و مسئولین باغ وحش ارم امیدوارند با تکثیر این جانور بتوانند قدم موثری در حفظ نسل آن بردارند.

سیدمحمدرضا پرهیزکار مدیر عامل مجتمع ارم سبز در این خصوص گفت: هدف اصلی ما از تلاش برای بازگرداندن این گونه اولا کمک به ازدیاد نسل این حیوان و ثانیا آشنا نمودن هم وطنان با حیات وحش کشورمان است.

وی در خصوص چگونگی بازگشت این شیرها به ایران گفت: با توجه به عضویت باغ وحش ارم تهران در اتحادیه باغ وحش‌های اروپا (EAZA) طی توافقاتی این شیرها تحت نظر برنامه تکثیر و نگهداری از گونه‌های در خطر انقراض و بدون پرداخت وجه مجوز بازگشت به کشور عزیزمان را گرفته اند.

پرهیزکار در پایان ضمن دعوت از هموطنان جهت بازدید از این گونه ارزشمند، گفت: به میمنت ورود این جانور به کشور، بازدید از باغ وحش ارم، امروز؛ پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت برای عموم به صورت نیم بها خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها