4 قهرمان زن مشهور رانندگی جهان را بشناسیم

در دنیایی که عده ای آن را مردانه می‌دانند، زن‌هایی هستند که دست روی فرمان خودرو یا پا روی پدال موتور آماده هستند تا ثابت کننداین گزاره درست نیست و دنیا متعلق به کل بشریت است.

4 قهرمان زن مشهور رانندگی جهان را بشناسیم

ثابت هم کرده‌اند. پای مسابقات فرمول یک که در میان باشد، زنان کار سخت‌تری هم پیش رو دارند. در این بخش تنها نمونه‌ای از زنانی معرفی شده‌اند که جلوتر بوده و همیشه کاپ قهرمانی را روانه خانه کرده‌اند. چه آنهاکه هم مادر هستند و هم یک قهرمان جهانی و چه آنهاکه مانند اشلی فیولک ناشنوا هستند، اما به خوبی توانسته‌اند از پس بالا و پایین‌های جاده و پیست مسابقات بیرون بیایند. هم رکورد سرعت را زده‌اند و هم از سرعت زندگی غافل نشده اند.

خیلی‌هایشان می‌گویند تلاش کرده‌اند بازویی قوی داشته باشند تا در پیچ‌های تند بتوانند خودشان را به پای بازوی قوی مردان برسانند؛ رقابتی که شاید حتی به قیمت جان شرکت‌کننده تمام شود. اینها زنانی هستند که بیشتر از دیگر هم‌رده‌های خود مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سابینه اشمیتز؛ ملکه نوربرگرینگ

می‌گویند توانسته دو بار برنده مسابقات 24 ساعته نوربرگرینگ شود. حتی به او لقب ملکه نوربرگرینگ را داده‌اند. نوربرگرینگ یکی از معروف ترین پیست‌های بررسی و مسابقات خودرو است که در شهر نوربرگ آلمان واقع شده است. اشمیتز علاوه بر رانندگی رکورد اولین مجری زن برنامه تخت‌گاز را هم از آن خود کرده است. چند سال قبل بود که تلگراف گزارش داده بود سابینه اشمیتز نیز به‌عنوان یکی از مجریان برنامه تاپ گیر انتخاب شده است.

او برخلاف بسیاری از مجریان این برنامه، یک راننده حرفه‌ای است. هرچند که سابقه حضور در این برنامه را داشته، اما قطعا فعالیتش به‌عنوان مجری، باز هم یک رکورد برای او محسوب می‌شود. به کسانی که علاقه به حضور در مسابقات رالی دارند، گفته است می‌تواند از کارهای کم و با یک خودروی معمولی شروع کنند، اما این را هم تاکید کرده کار بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. خودش می‌گوید فقط با تمرین فراوان می‌توان به یک مبارز برای پیست سرعت تبدیل شد.

تاتیانا کالدرون

نامش تاتیانا کالدرون است. 25 سال دارد و از زمانی که 9 ساله بود، دستش به فرمان خودرو رسید. البته نه برای بازی به‌عنوان یک کودک؛ برای یک تمرین حرفه‌ای. شاید از همان زمان هم بود که عشق به سرعت در تاتیانا ریشه کرد. هرچند در 17 سالگی پایش به رقابت باز شد.

او اولین زنی بود که در مسابقات بین‌المللی فرمول 3 بریتانیا توانست در سکوی قهرمانی بایستد. حتی اولین زنی هم بود که توانست در مسابقات قهرمانی کارتینگ در کشوری قهرمان شود. اصالتا کلمبیایی است و از بوگوتا راهی مسابقات شده. در کنار مدرسه تلاش برای مسابقات حرفه‌ای را آغاز کرد تا نام خودش را در میان زنان برتر در مسابقات رالی به ثبت برساند. از 2010 به صورت جدی در مسابقات شرکت کرده و در بسیاری از آنها قهرمان شده است.

دیلی میل پیش از این درباره او نوشته بود که به تازگی به تیم سائوبر سوئیس پیوسته تا در رقابت‌های فرمول یک حضور داشته باشد. خودش می‌گوید امیدوار است انحصار مردان را در این مسابقات بشکند. او اخیرا اعلام کرده قصد دارد در سال 2019 هم به‌عنوان راننده تست در تیم سائوبر باقی بماند؛ چیزی که بسیاری معتقدند می‌تواند کالدرون را به یک ستاره در سال‌های پیش‌رو تبدیل کند.

اشلی فورس هود؛ از رالی تا مادر شدن

وی از دخترانی است که همراه پدرش مسابقات بسیاری را پشت سرگذاشته. پدرش جان فورس است و خودش هم دستی بر آتش مسابقات اتومبیلرانی داشته. اشلی اولین زنی است که قهرمان مسابقات NHRA شد.
در سال 2008 این عنوان قهرمانی را به دست آورد اما بعد از آن از اتومبیلرانی فاصله گرفت تا از اولین پسر خود جاکوب مراقبت کند. برخی خبرگزاری‌ها اینطور نوشته‌اند که او به تازگی گواهینامه مسابقات خود را تمدید کرده و این به معنای ادامه حضور این مادر موفق در عرصه مسابقات قهرمانی است. شاید در میان معدود کسانی است که هم توانسته مادری کند و هم در یک رقابت سنگین حضور داشته باشد. او یک مادر است که نام خود را در میان قهرمانان سرعت هم ثبت کرده است.

اشلی فیولک، قهرمان ناشنوا!


در میان قهرمانان اتومبیلرانی، می‌توان گریزی هم به یک قهرمان موتوکراس حرفه‌ای زنان زد. کسی که به دلیل مورد عجیبش، بسیار بیشتر از دیگر زنان بر سر زبان‌ها افتاده است. اشلی فیولک که عنوان قهرمانی مسابقات موتوکراس حرفه‌ای زنان را در اختیار دارد، ناشنواست. با زبان اشاره صحبت می‌کند و تنها چیزی که از سر و صدای پیست و دست‌اندازهای خاکی احساس می‌کند، ارتعاشات آن است. فیولک ناشنوا متولد شده و توانسته یکی از بهترین شرکت‌کنندگان مسابقات موتورسواری موتوکراس شود. اما چطور متوجه می‌شود چه زمانی برای عوض کردن دنده در سرعت، بهترین زمان است؟

او با یک تکنیک خاص عمل می‌کند. برای این‌که بفهمد چه زمانی باید دنده را عوض کند، به لرزش‌های موتورش تکیه می‌کند؛ دست کم تا حالا که توانسته با این شیوه موفق باشد. سال 2004 بود که در یکی از رقابت‌های موتورسواری آماتور قهرمان شد. در همان سال‌ها در میان 41 پسر موتورسوار توانست قهرمان یکی از رقابت‌های غیرحرفه‌ای شود. خودش می‌گوید:« وقتی گاز می‌دادم و موتور اوج می‌گرفت، ارتعاشات آن هم سریع‌تر و بیشتر می‌شد و بعد متوجه شدم حالا وقت آن است که دنده عوض کنم.» اشلی باور دارد که به دلیل ناشنوا بودن متوجه حضور دیگر رقبا در اطرافش نمی‌شود و می‌تواند متمرکز بر کار خودش باشد.

منبع: جام جم

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها