درباره زوج های با شخصیت متضاد و زندگی بهتر

درباره زوج های با شخصیت متضاد و زندگی بهتر

اگر شما نیز دقت کرده باشید، همسرانی که شخصیت های متضاد با یکدیگر دارند معمولا از تفاهم بیشتری در زندگی برخوردار هستند. همیشه این سوال وجود داشته‌است که چرا متضاد ها یک‌دیگر را جذب می‌کنند. تاکنون به ما گفته‌اند وقتی وجه اشتراک‌‌های زیادی داشته‌باشید رابطه‌تان قوی‌تر است و عموما با آرامش بیش‌تری همراه است. اما آیا این حقیقت دارد؟ درباره زوج های با شخصیت متضاد و زندگی بهتر

پژوهشی که روی این استدلال در حال انجام است، این سوال را مطرح می‌کند: با این‌که متضاد ها یک‌دیگر را جذب می‌کنند، اما آیا از هم رضایت خواهندداشت و رابطه‌شان بادوام خواهدبود؟چند حقیقت وجود دارد که اثبات می‌کند ممکن است شما و عشق‌تان هیچ شباهتی نداشته‌باشید و متضاد باشید و واقعا عاشق هم باشید.

افق‌های هم را وسعت می‌دهید.

همه‌ی ما ذاتا سرسخت هستیم. وقتی باور یا نظری عمیق و قوی درمورد چیزی داریم، تغییر دادن آن واقعا دشوار است. اگر حقیقتا عاشق او باشید، هر‌قدر هم که با نظرش مخالف باشید، غرورتان را کنار می‌گذارید و به او گوش می‌کنید. اگر کسی را برای عشق ورزیدن انتخاب کنید که نظراتی متفاوت با شما دارد، تشویق می‌شوید

که نگاهی متفاوت‌تر به دنیا داشته‌باشید. اگر به جهان‌بینی شریک زندگی‌تان احترام بگذارید و با ذهن باز به او گوش کنید، احترام متقابل را پایه‌ریزی خواهیدکرد، که کلیدی برای یک رابطه‌ی رضایت‌بخش است.

یاد می‌گیرید چند قدم با کفش‌های یک‌دیگر راه بروید.

برای تمرین این ضرب‌المثل قدیمی، هیچ راهی بهتر از این نیست که با کسی وقت بگذرانید که خیلی با شما تفاوت دارد. وقتی پای روابط درمیان است، این کار شما را در معرض طرز تفکری متفاوت و روشی جدید برای انجام امور قرار می‌دهد. وقتی درمی‌یابید شما و شریک زندگی‌تان این تفاوت‌ها را دارید، به مرور زمان آستانه‌ی شکیبایی بیش‌تری هم در برخورد با عشق‌تان و هم آدم‌های دیگر ایجاد می‌کنید.

او شما را تشویق خواهدکرد بهترینِ خودتان باشید.

اگر وجه اشتراک‌های زیادی داشته‌باشید، هنگامی که شریک زندگی‌تان برخلاف معمول رفتار کند، دچار اضطراب و نگرانی می‌شوید. متاسفانه این موضوع زوج‌ها را برآن می‌دارد برای کنترل یک‌دیگر تلاش کنند چون انتظارات‌شان برآورده نمی‌شود. وقتی تفاوت‌های‌تان از شباهت‌های‌تان بیش‌تر باشد، تشویق می‌شوید طور دیگری رفتار کنید

چون از قبل انتظار دارید رفتاری متفاوت از شما داشته‌باشد. این پذیرش به عشق‌تان اجازه می‌دهد نسخه‌ای فیلترنشده و حقیقی خودش باشد.

اعمالی را که همیشه‌ی آرزو داشتید یاد می‌گیرید و بهبود می‌بخشید.

بزرگ‌ترین باور غلط بشر این است که فکر می‌کند آن‌چه دارد دائمی است. هیچ‌کس در طول زمان، چه درون یک رابطه باشد چه نباشد، یکسان نمی‌ماند. وقتی در یک رابطه هستید، به احتمال زیاد شریک زندگی‌تان ویژگی یا خصوصیتی دارد که شما آرزوی آن را دارید. شاید عادت متضاد عشق‌تان همان چیزی است

که دوست دارید یاد بگیرید و انجام دهید. برای پیاده‌سازی اعمال جدید هیچ راهی بهتر از الگوبرداری از عشق‌تان نیست. او معمولا برای شما بیش‌تر از خودتان صبوری خواهدکرد.

یاد می‌گیرید پذیرای پیشامدهای آنی باشید.

یکنواختی ناشی از آن است که می‌دانید باید منتظر چه‌چیزی باشید. وقتی همیشه کپی برابر اصل خودِ همیشگی‌تان هستید اغلب اوقات انتظار نتیجه‌ی مشخصی را دارید. از آن سو، اگر با خودِ متقابل‌تان آشنا شوید، اگر واقعا این کار را بکنید، یاد می‌گیرید انتظار چیزهای غیرمنتظره را داشته‌باشید، یا کلا همه‌ی انتظارها را دور بریزید.

بحث و مجادله در یک رابطه هنگامی رخ می‌دهد که انتظارها برآورده نمی‌شوند. هیچ انتظاری نداشتن یا انتظار غیرمنتظره‌ها را داشتن، به زندگی‌تان عنصر پیش‌بینی ناپذیری و به رابطه‌تان کمی چاشنی می‌دهد.

توانایی‌تان برای تحمل عشق‌تان و دیگران بیش‌تر می‌شود.

برای یادآوری نکته‌ی قبل، انتظارها می‌توانند به آسانی منجر به ناامیدی شوند. آشنایی با کسی که خیلی با شما متفاوت است به شکلی یک آزمون صبر پایان‌ناپذیر است. این صبوری همیشه آسان نخواهدبود، به‌ویژه در ابتدای یک رابطه و درمورد موضوعات بسیار حساس. اما وقتی زمان زیادی را با کسی سپری می‌کنید

که خیلی با شما متفاوت است، صبر و تحمل به سرعت ایجاد می‌شود. یاد می‌گیرید تفاوت‌های‌اش را درک کنید و آن‌ها را ستایش کنید، که این منجر به آستانه‌ی تحمل بالاتر، هم‌دلی و عشق بیش‌تر هم در رابطه‌تان و هم بیرون آن می‌شود.

یک‌دیگر را کامل خواهیدکرد.

درواقع، نباید برای این‌که احساس کامل بودن کنید، به شخص دیگری نیازمند باشید. برای این‌که احساس کام‌یابی و رضایت بکنید فقط به خودتان نیازدارید. اما جمله‌ی"او من را کامل می‌کند" برای آن‌ها که تفاوت‌های زیادی دارند درست‌ترین جمله است. خانم زندگی عجیب و غریب را دوست دارد و آقا خانه‌نشینی را.

به گزارش پارس ناز آقا بهترین راننده نیست و خانم هرگز تصادف نداشته‌است. آقا هوش هیجانی خوبی دارد و در خواندن ذهن آدم‌ها افتضاح است. خانم آشپز فوق‌العاده‌ای است و وقتی می‌خواهد رامن(غذای ژاپنی،م.) درست کند آب را می‌سوزاند. فهرست تضادها و مکمل‌ها بی‌پایان است.

شاید دقیقا ندانیم چرا متضاد ها یک‌دیگر را جذب می‌کنند، اما نمی‌توان انکار کرد متضاد هایی که با هم آشنا می‌شوند می‌توانند روابطی بی‌نهایت رضایت‌بخش داشته‌باشند.چون یک رابطه‌ی موفق به معنی آشنا شدن با شخصیتی همسان با خودتان نیست، بلکه یادگیری عشق ورزیدن به چیزهایی است که شما را متفاوت می‌کند.

منبع: پارس ناز

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها