۴۰ درصد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در گلستان موتورسوار هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۱۷۰ نفر از جان‌باختگان تصادفات در جاده‌های استان عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بودند که متأسفانه این آمار رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و ۴۰ درصد این افراد هم موتورسوار بودند.

۴۰ درصد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در گلستان موتورسوار هستند

مهدی میقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 170 نفر از عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند که این تعداد نسبت به سال قبل آن 21 درصد افزایش یافته است.

میقانی خاطرنشان کرد: موتورسواران با متوسط سن 30 سال و آمار 40 درصدی بیشتر این فوت‌شدگان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد کشته‌شدگان به دلیل ضربه به سر در همان محل حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بسیاری از موتورسواران در حین رانندگی مشغول ارسال پیامک یا تماس با تلفن و بدون کلاه ایمنی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: شواهد و تجربه‌ ثابت کرده که استفاده راکبان از کلاه ایمنی، توجه به هشدارها و علائم ایمنی موجود در راه‌ها و توجه به جلو در حین رانندگی نقش بسیاری برای رانندگی و عبور ایمن آنان دارد.

وی نقش فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی جوانان را بسیار مهم و اثربخش دانست و از تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به آموزش به دانش‌آموزان، جوانان و خانواده‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها