فرار از نبود کار مهمترین دلیل مهاجرت از روستاها؛ بیش از ۱۷ میلیون حاشیه نشین داریم

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد علوی مهمترین دلیل مهاجرت را فرار از بیکاری دانست و گفت: بیش از ۱۷ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم.

فرار از نبود کار مهمترین دلیل مهاجرت از روستاها؛ بیش از ۱۷ میلیون حاشیه نشین داریم

خداکرم جلالی اظهار داشت: دغدغه کنترل حاشیه نشینی را داریم و در این راستا ایجاد اشتغال جزو مهمترین اولویت‌های بنیاد مستضعفان است.

وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم به جد در دستور کار بوده و در این زمینه از هیج کوششی دریغ نمی‌کنیم و البته در این زمینه در برخی مناطق کشور گام‌های موثری برداشته شده است.

جلالی خواستار ترویج فرهنگ و کار و تلاش شد و افزود: در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی در مناطق مختلف فرصت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال و فرار از بیکاری وجود دارد و باید این فرهنگ که کار تنها شغل دولتی نیست، جا بیفتد.

وی مهمترین دلیل حاشیه نشینی در کشور را فرار از نبود کار دانست و ادامه داد: بیش از 17 میلیون حاشیه نشین در کشور داریم که باید برای ساماندهی این مناطق چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیر اجرایی طرح های آبادانی و توسعه پیشرفت مناطق خاطرنشان کرد: ساختمان مرکز جامع سلامت شهرستان محروم لنده در مدت زمان یکسال به اتمام می‌رسد و طبق وعده سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان یک دستگاه آمبولانس نیز به این مرکز اختصاص داده می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه دومین طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور بعد از قلعه گنج کرمان در شهرستان لنده با مدیریت بنیاد علوی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: این شهرستان در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی و گیاهان دارویی دارایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است.

وی تصریح کرد: اجرای زیرساخت‌ها از جمله راه، تامین و تخصیص آب شرب و کشاورزی، برق رسانی، اجرای طرح‌های هادی، فضاهای آموزشی، طرح ناحیه صنعتی و تامین گاز از برنامه‌های مورد اجرا در شهرستان لنده است.

جلالی خاطرنشان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و موضوع محرومیت زدائی از برنامه‌ها و اهداف اصلی بنیاد علوی و انتخاب شهرستان لنده به عنوان پایلوت گامی مهم برای توسعه این شهرستان برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات است.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها