عارف: بیشترین فشار اقتصادی متوجه کارگران است

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز جهانی کارگر طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود تأکید کرد: هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری هراسی داشته باشد.

عارف: بیشترین فشار اقتصادی متوجه کارگران است

متن یادداشت محمدرضا عارف به شرح زیر است:

«روز کارگر تجلی یک قرار بزرگ است که در آن همه مردم به پاس تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران برای حفظ و بقای تولید در کشور، به احترام کلاه از سر بر می‌دارند و می‌خواهند مرحمی باشند تا مشقات کارگران در پناه آن اندکی تسکین یابد.

به نظر می‌رسد روز کارگر کمترین کار و حداقل زمانی است که می‌شود آن را به شکل یک قرار دید که می‌خواهد هیبت، نجابت و بزرگ‌منشی کارگران را یادآوری کند.

کارگر بخش زحمت‌کش و مؤثر جامعه است و در طول تاریخ کارگران ما بسیار هوشیار و بیدار عمل کرده‌اند، در همه صحنه‌ها حاضر بوده‌اند و تحت تأثیر تبلیغات مکاتب انحرافی قرار نگرفته‌اند و در عین حال همواره نسبت به حقوق خود حساس بوده‌اند.

بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی پرسش این است که آیا کارگران عزیز به حقوق خود رسیده‌اند؟ آیا امروز کارگران راضی هستند؟ پشتوانه کار و امنیت کارگر رواج و رونق تولید در جامعه است. آیا وضع تولید در جامعه مطلوب است؟ آیا کارفرمایانِ ما آنگونه که شایسته است می‌توانند فعال باشند؟ و آیا دولت‌ها وظیفه خود را نسبت به این قشر زحمت‌کش انجام داده‌اند؟

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل درگیر شدن با مشکلات و چالش‌های مختلف که عمدتاً توسط دشمنان کشورمان ایجاد شده مجالی برای رسیدگی واقعی به صاحبان اصلی انقلاب از جمله کارگران فراهم نشد؛ اما با این وجود، این قشر زحمتکش با تلاش‌های مستمر خود آثار فشارهای کشورهای غربی به کشورمان مانند تحریم‌های ظالمانه را به حداقل رساندند که در این راه توفیقات قابل توجه‌ای برای کشور ایجاد شد.

در دولت اصلاحات تلاش قابل توجه‌ای برای استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی و رفع تنگناهای معیشتی انجام شد؛ که البته انتظار بود دولت بعد از دوران اصلاحات هم سیاست مدونی در خصوص جامعه کارگری و حل دغدغه‌های آنان اتخاذ می‌کرد و آن مسیر ادامه می‌یافت تا به شرایط مطلوبی برسیم.

مطالبات به‌حق قشر کارگر در قالب تشکلهای کارگری بهتر پیگیری می‌شود؛ به همین دلیل مطمئناً هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری هراسی داشته باشد چرا که این تشکل‌ها زبان گویای جامعه کارگری هستند و همواره در راستای تقویت ارکان نظام فعالیت کرده‌اند و پلی برای ارتباط بین کارگران و مسئولین و سیاست‌گذاران می‌باشند.

در شرایط سخت و دشوار فعلی کشور بیشترین فشار اقتصادی متوجه قشر کارگر است و باید به مطالبات آنان به صورت جدی رسیدگی شود.

برخوردهای بعضاً امنیتی و قضائی با مطالبات کارگرانی که در چارچوب قانون پیگیر حق و حقوق خودشان هستند با ذات انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و اینگونه برخوردها پاک‌کردن صورت مساله است و باید توسط نهادهای ذی‌ربط اصلاح شود.

روز کارگر، روزی است که ما می‌توانیم به کارگران بگوییم، درد آنها را می‌فهمیم، چون هنوز به فردا امید است و این امید امروز بارقه‌های روشن‌تری دارد. ما حتماً باید در کنار کارگران و با گره‌زدن دست‌هایمان در دست‌های پر رنج آنها برای نسل فردا سایه‌ای به پهناوری سرزمینمان بسازیم. این، شرط و قرارداد امروز ما شده است و در این راه شانه‌های بزرگ کارگران که انبوهی از گره‌های تولید را به جان خریده است، می‌تواند یکی از بزرگترین یاری‌دهندگان توسعه و پیشرفت کشور باشد.»

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها