قول وزیر بهداشت برای جذب ۹۰۰۰ پرستار در سال 98

معاون پرستاری وزارت بهداشت از قول مقام عالی این وزارتخانه برای جذب ۹۰۰۰ نفر پرستار در سال جاری خبر داد.

قول وزیر بهداشت برای جذب ۹۰۰۰ پرستار در سال 98

مریم حضرتی عصر امروز در حاشیه افتتاح دو کلینیک تخصصی پرستاری قلب و دیابت در رشت میانگین پرستار نسبت به تخت‌های درمانی در کشور را ۰.۸ برشمرد و اظهار کرد: ایده آل تعداد پرستاران به تخت‌های درمانی در کشور باید حداقل ۱.۵ باشد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال حاضر به دنبال پرستار برای هر تخت نیست، افزود: نمی‌توان در بدنه سیستم سلامت کشور که سیر جمعیتی آن رو به سالمندی است به نسبت هر تخت یک پرستار گذاشت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه باید به سمت پرستار-جمعیت حرکت کنیم نه پرستار-تخت، گفت: در حال حاضر در کشور با کمبود بسیار شدید پرستار مواجه هستیم اما با توجه به سیر جمعیتی کشور که در سال ۲۰۳۰ رو به سالمندی است نمی‌توان برای هر تخت یک پرستار تربیت کرد و متحمل هزینه‌های زیاد شد.

حضرتی با ابراز امیدواری و رضایت از فعالیت پرستاران در حوزه آموزش خاطرنشان کرد: پرستاران در حوزه آموزش بسیار خوب عمل کردند و امیدواریم امسال شاهد افزایش تعداد پرستاران در بدنه سلامت کشور باشیم.

وی از قول جذب پرستار طی سال جاری از سوی وزیر بهداشت درمان خبر داد و تصریح کرد: مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول جذب ۹۰۰۰ نفر پرستار در سال ۹۸ را داده‌اند و امیدواریم با جذب این تعداد پرستار در کشور شاهد جبران بخشی از کمبودها باشیم.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها