کاهش سود سهام گوگل در سه ماهه اول 2019

گزارش مالی سه ماهه شرکت آلفابت که توسط گوگل منتشر شده خبر از کاهش سود سهام این شرکت دارد.

کاهش سود سهام گوگل در سه ماهه اول 2019

به نظر می رسد سه ماهه اول 2019، دوره مالی سختی برای آلفابت بوده باشد. این شرکت درآمدی برابر 36.3 میلیارد دلار داشته که با رشد 17 درصدی نسبت به سال گذشته، کمترین میزان رشد در سه سال اخیر به شمار می آید. سال گذشته آلفابت با رشد 26 درصدی درآمد سه ماهه خود، وضعیت متفاوتی داشته است.

پیش بینی کارشناسان این بود که سود سهام این شرکت 10.17 دلار به ازای هر سهم باشد اما بر اساس گزارش منتشر شده، آلفابت از هر سهم 9.50 دلار سود دریافت کرده است. پس از انتشار گزارش مالی نیز ارزش سهام این شرکت 7 درصد افت داشته است.

البته بیانیه ای که گوگل در این رابطه منتشر کرده به نظر خوشبینانه می آید و آنها از روند رشد مالی و درآمدی که از سرویس های مختلف به دست آمده رضایت دارند.

بخش اعظم درآمد گوگل از تبلیغات تامین می شود و با 3 میلیون کاربر، بزرگترین شرکت تبلیغات اینترنتی دنیا به حساب می آید.


گوگل در حال حاضر بر روی تکنولوژی های مختلفی سرمایه گذاری کرده و باید به فکر جبران هزینه های تحمیل شده توسط این پروژه ها باشد. به نظر می رسد این شرکت راه طولانی برای کسب سود از سرویس های جدیدی مثل ماشین های خودران و دستیار مجهز به هوش مصنوعی خود داشته باشد.

البته پروژه های جدیدی که می توانند برای گوگل درآمدزا باشند هم عملکرد مطلوبی نشان نداده اند. مثلا سخت افزار یکپارچه گوگل و گوگل کلاود نتوانسته اند آنطور که انتظار می رفت برگشت پول داشته باشند.

البته وضعیت می تواند برای گوگل وخیم تر هم بشود. فعلا برخی از سازمان های تنظیم مقررارت در حال بررسی طرح الزام شرکت های تبلیغاتی به عدم پایش ترافیک مصرفی کاربران هستند. این موضوع می تواند عملکرد اپلیکیشن ها و برنامه های گوگل که برای اهداف تبلیغاتی رفتار کاربر را پایش می کنند موضوعی حساس و مختل کننده باشد و درآمدهای تبلیغاتی این شرکت را نیز با مشکل مواجه کند.

چندی قبل گوگل متهم به اجبار کاربران در امضای قرادادهای انحصارطلبانه تبلیغاتی شده و 1.5 میلیارد یورو جریمه شده بود.

منبع: دیجیاتو

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها