حادثه فاجعه بارتر از شیراز در مشهد

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی هشدار داد: تجاوز و تصرف بستر رودخانه چهل بازه در قلب کلانشهر مقدس مشهد فاجعه ای هزاران بار بدتر از آنچه در شهر شیراز رخ داد را رقم خواهد زد.

حادثه فاجعه بارتر از شیراز در مشهد

به گزارش مشهد فوری ؛ محمد علایی مدیرعامل آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی هشدار داد: تجاوز و تصرف بستر رودخانه چهل بازه در قلب کلانشهر مقدس مشهد فاجعه ای هزاران بار بدتر از آنچه در شهر شیراز رخ داد را رقم خواهد زدآب و این کلانشهر را در برابر سیلاب بسیار آسیب پذیر و سیلاب های این رودخانه را غیرقابل مدیریت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: میانگین 50 ساله بارندگی در استان 221 میلی متر است، این آمار در کشور به 225 میلی متر رسیده است، در قاره آسیا نیز 500 میلی متر میانگین بارندگی در 50 سال اخیر بود، میانگین 50 ساله بارندگی در خشکی‌های کره زمین نیز 750 میلی‌متر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین 15 ساله بارندگی در خراسان رضوی 209 میلی متر و میانگین 10 ساله آن 198 میلی متر است، این آمار در سال 1395-96 به 189 میلی متر رسیده است، میانگین بارش در سال گذشته نیز 129 میلی متر بود، این سال به عنوان خشک‌ترین سال موجود در استان و کشور شناخته شد.

علایی ادامه داد: سال آبی از 31 شهریورماه آغاز شده و تا یکم مهرماه سال آینده آن ادامه دارد، از ابتدای مهرماه تا 8 اردیبشهت‌ماه امسال 318 میلی متر بارندگی را در استان و 257 میلی متر در استان شاهد بودیم، همچنین حوزه آبریز مشهد 292 میلی متر بوده است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها