بدون بنزما از گل خبری نیست

رئال مادرید در نبود مهاجم فرانسوی‌اش به سختی دروازه حریفان را باز می‌کند.

بدون بنزما از گل خبری نیست

کریم بنزما پس از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به گلزن‌ترین مهاجم این تیم تبدیل شده است. در فصلی که رئال مادرید باید آن را فراموش کند مهاجم فرانسوی یکی از معدود بازیکنانی بود که تیمش را از سقوط بیشتر نجات داد. سنگینی حضور این مهاجم وقتی مشخص می‌شود که آمار گلزنی مادرید در نبود او بررسی شود. در ۳۵۵ دقیقه‌ای که بنزما نتوانسته در لالیگا بازی کند سفیدپوشان تنها چهار گل به ثمر رساندند یعنی هر ۸۸.۷ دقیقه یک گل. این گل‌ها برابر رئال بتیس(سبایوس)، آلاوس (وینیسیوس و ماریانو) و لوانته (گرتبیل) به ثمر رسید. در زمان حضور مهاجم فرانسوی میانگین گل به ۵۰.۸ گل در هر دقیقه می‌رسد.

بر این اساس وابستگی مادرید به شماره ۹ خود کاملاً آشکار است. بنزما هشت گل اخیر تیمش را به ثمر رسانده است، اتفاقی که در تاریخ باشگاه رخ نداده بود. مادرید بدون او نتوانست گلی برابر رایو وایکانو به ثمر برساند. نه ماریانو و نه بیل نتوانستند نبود بنزما را جبران کنند.

مهاجم فرانسوی یکی از بهترین فصل‌های دوران بازی‌اش را گذارند. او تنها دو گل با بهترین آمار گلزنی‌اش فاصله دارد.بنزما در فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانست در همه رقابت‌ها ۳۲ گل به ثمر برساند. در این فصل تاکنون ۳۰ بار گلزنی کرده است. اگر مشکل جسمانی‌اش اجازه بدهد او می‌تواند در سه دیدار باقی مانده به رکورد خود برسد یا از آن عبور کند.

هر اتفاقی بیفتد بنزما دومین فصل برتر خود را از لحاظ گلزنی با سفیدپوشان گذارنده است. او توانست از رکورد خود یعنی ۲۸ گل در فصل ۱۶-۲۰۱۵ عبور کند. در حالی که دیگر مهاجم‌های رئال مادرید بازیکن فرانسوی را همراهی نکردند او توانست در ۴.۱۳۸ دقیقه ۳۰ گل به ثمر برساند. در لالیگا ۲۱ بار دروازه حریفان را باز کرد. چهار گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و چهار بار در کوپا دل ری گلزنی کرد. او همچنین یک گل در سوپرجام اروپا به ثمر رساند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها