ادعای مبارزه با مواد مخدر از سوی استکبار دروغ است

دادستان کل کشور گفت: ادعای مبارزه با مواد مخدر از سوی استکبار همانند حمایت آنها از حقوق بشر است و در واقعاً آنها با مواد مخدر هیچ مبارزه ای نمی‌کنند.

ادعای مبارزه با مواد مخدر از سوی استکبار دروغ است

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: زمانی که استکبار پا به کشور افغانستان گذاشت تا به امروز آمار تولید و صدور مواد مخدر بالا رفته است و این بهترین دلیل شد برای اینکه بدانیم پشت پرده مواد مخدر در دست استکبار است.

وی افزود: ادعای مبارزه با مواد مخدر از سوی استکبار همانند حمایت آنها از حقوق بشر است و در واقعاً آنها با مواد مخدر هیچ مبارزه‌ای نمی‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: افرادی هستند که برای نابودی این بلای خانمان سوز تلاش می‌کنند و در مقابل افرادی هستند که در جهت توسعه و گسترش این بلای خانمان برانداز تلاش می‌کنند. اگر ادعایی استکبار برای مبارزه با مواد مخدر می‌کند، دروغ است و اگر حقیقتاً همه کشورها و همه دولت‌ها در مبارزه با مواد مخدر دفتر واحدی داشتند قطعاً ما شاهد این مقدار گسترش مواد مخدر نبودیم.

منتظری گفت: در موضع گیری های سیاسی استکبار می‌بینید که تنها چیزی که برای آنها مهم است و اهمیت دارد پول است.

وی تاکید: آمریکا بارها گفته است که حکومت سعودی چیزی غیر از پول ندارد و ما بارها از آنها مبالغ بالای پول دریافت کرده‌ایم ولی در مقابل این رفتارها آمریکا و دیگر کشورهای استکبار در رابطه با جنایاتی که سعودی نسبت به عنوان خبرنگار و یا دیگر مردم مظلوم انجام دادند چیزی نمی‌گویند و هیچ واکنشی ندارند.

دادستان کل کشور با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات آل سعود گفت: آل سعود یک خبرنگار دو تابعیتی را به قتل رساند و جنایات دیگری را در یمن و دیگر کشورها انجام داد ولی صدای هیچ‌کسی درنیامد.

وی ادامه داد: ما هرگز نباید انتظار داشته باشیم جهان مدعی طرفدار حقوق بشر بخواهند در این راستا از ما حمایتی داشته باشد و مبارزه در این حوزه تنها مربوط به خود ما است.

منتظری خاطرنشان کرد: چه در حوزه اطلاعاتی، چه در حوزه مقابله میدانی، چه در حوزه برخورد قضائی و چه در اجرای احکام باید هم‌افزایی بین تمامی نهادها باشد.

وی ادامه داد: قاچاقچیان در لایه‌های مختلف و مراکز گوناگون هستند. از آن کسی که در خیابان به صورت گرمی مواد را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا کسانی که در پشت پرده قرار گرفتند تا ریشه‌های اصلی این ماجرا، حکایت همان اختاپوسی است که اگر همه شاخه‌ها و ریشه‌هایش را تعقیب نکنیم دوباره از یک جای دیگر سر در می‌آورد.

دادستان کل کشور یادآور شد: واقعیت این است که ما مبارزه‌ای آن طور که باید و شاید در حوزه مواد مخدر نداشتیم و دلیل آن هم همین تعداد معتادانی است که ما در جامعه مشاهده می‌کنیم. مقدار کشفیات مواد مخدر، تعداد شهدا در حوزه مبارزه با مواد مخدر و… نشان‌دهنده این است که ما متناسب با برنامه‌های اختاپوسی قاچاقچیان پیش نرفته‌ایم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها