هزینه رجیستری کردن گوشی چقدر است؟

برای رجیستری کردن گوشی تلفن همراه باید چه مقدار پول پرداخت کرد.

هزینه رجیستری کردن گوشی چقدر است؟

مدتی پیش بحثی در بازار مطرح شد که رجیستری کردن گوشی تلفن همراه نام داشت. از آن زمان تا به الان تغییرات وسیعی در بازار تلفن همراه رخ داده که بیشتر از ضرر برای خریداران سود داشته است. گفته می‌شود که در حال حاضر تمام برندهای موبایل تحت پوشش این طرح هستند. طرح رجیستری تلفن همراه به دلیل کنترل بیشتر روی بازار مربوط به آن اعمال شد و نسبتا تاثیر خوبی نیز داشته است.

این سامانه به این دلیل شروع به کار کرد که هر خریداری بتواند به راحتی با کد منحصر به فردی که دستگاه او دارد از واردات رسمی آن با خبر شود. خریدار این کار را با ارسال این کد به سامانه استعلام رجیستری انجام می‌دهد. اگر این کد در سامانه وجود داشته باشد که دستگاه به صورت قانونی وارد شده ولی اما اگر وجود نداشته باشد دستگاه خریداری شده قاچاق است.

اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر بگوییم باید تلفن‌های همراه در شبکه ارتباطی کشور ثبت شوند تا خریدار بتواند از اپراتورها استفاده کند. این طرح برای جلوگیری از قاچاق صورت گرفته است. در واقع تنها گوشی‌هایی که از گمرک به صورت قانونی گذر کرده‌اند دارای این کد منحصر به فرد هستند.

کد منحصر به فرد هر گوشی IMEI نام دارد که بر‌گرفته از عبارت «International Mobile Equipment Identity» یا شناسه بین المللی تجهیزات موبایل است. هنگامی که این کد را به سامانه مرتبط ارسال می‌کنید به شما از قانونی یا غیرقانونی بودن دستگاه اطلاع می‌دهد.

اما سوال اصلی این است که آیا انجام دادن رجیستری گوشی هزینه‌ای دارد؟ جواب صریح و ساده ما این است، خیر. در نتیجه اگر کسی خواست برای رجیستری کردن تلفن همراه از شما مبلغی دریافت کند، قبول نکنید. در طرح رجیستری برندهای مختلفی حضور دارند. از آن‌ها می‌توان به اپل، بلک بری، موتورولا، گوگل، ال جی، نوکیا، هوآوی، سونی و تکنو اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها