افزایش های جانبی حقوق بازنشستگان اعلام شد/حفظ قدرت خریدبازنشستگان

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام افزایش های جانبی مستمری بازنشستگان در سال جاری گفت: با افزایش مستمری ها در سال جاری سعی کرده ایم قدرت خرید بازنشستگان حفظ شود.

افزایش های جانبی حقوق بازنشستگان اعلام شد/حفظ قدرت خریدبازنشستگان

محمد حسن زدا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: حداقل دستمزد سال گذشته یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان بود که مزایای جانبی مانند حق همسر (عائله‌مندی) ۴۴ هزار و ۴۹۱ تومان بود و این مبلغ برای مستمری بگیران با سابقه کاری ۲۰ ،۲۵ و۳۰ سال به ترتیب سه هزار، ۴۵۰۰ و ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین بیان کرد: حق اولاد ۸ هزار و ۹۸۵ تومان است که به بازنشستگان دارای سه فرزند این مبلغ تعلق می‌گیرد و برای بازماندگان و از کارافتادگی دو هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: حق عائله‌مندی همسران بازمانده نصف مبلغ اعلام شده است.

زدا تصریح کرد: سال گذشته مبلغ بن ۴۳ هزار تومان بود که امسال به ۴۸ هزار تومان افزایش یافت و همچنین حق سنوات در سال جاری نیز ۶ هزار و ۴۵۰ تومان است و حق مسکن نیز از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سال گذشته به ۲۲ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: حداقل مستمری‌های سال جاری به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان رسیده است که حق بن و حق مسکن نیز در قالب بودجه سازمان پیشنهاد شده اما حق اولاد باید مجوزش از هیئت دولت صادر شود.

وی افزود: پس از تصویب هیئت دولت هم افزایش مستمری‌ها و هم افزایش موارد جانبی در حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مبالغ اعلام شده طبیعتاً پاسخگوی نیاز بازنشستگان و خانواده‌های آنان نیست، گفت: سعی می‌کنیم قدرت خرید برای بازنشستگان حفظ شود.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    خود را فریب ندهیم!!! --- در صد پایین افزایش حقوق و دست مزد شاغلان و باز نشستگان و مستمری بگیران کشور با سقوط صوری و مصنوعی بیش از ده برابر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و بی تفاوتی یا اصرار توجیه ناپذیر دولت بر بی توجهی به این معضل زمین گیر کننده و نادیده گرفتن پشتوانه های نیرومند از ثروتهای کلان طبیعی خدا داده ی موجود برای اقتصاد در کشور که هیچ تناسبی با سقوط ارزش پول ملی و سقوط فاجعه بار قدرت خرید ملی ندارد هیچ دردی را از مردم دوا نمی کند. اصرار مرموز دولت بر این بی توجهی هیچ زمینه ای را برای خوش بینی به وفا داری دولت به سوگندهای خود باقی نمی گذارد. دولت امانت دار ثروتهای کلان کشور است و ملت صاحب اصلی این ثروتها است و بنا بر این دولت در مقابل قانون و شرع و عرف موظف است این ثروتها را بگونه ای عادلانه برای رفع نیازهای توسعه ی کشور و رفع همه ی نیازهای اقشار ملت بگونه ای ضابطه مند و سازمان یافته و کار آمد با حد اقل خطا و اسراف توزیع و هزینه کند. پافشاری دولت بر ادامه ی بی توجهی به اصل امانت داری و مالکیت ملت ، در تضاد و تعارض با منافع ملی نظام است و کار آمدی نظام را زیر سئوال می برد. ادامه ی این بی توجهی بی تردید بنفع توطئه ها و شایعه های دشمنان علیه کشور و ملت و نظام خواهد انجامید.

  • یک ذینفع
    0

    متاسفانه هیات دولت وهنوزتصمیم گیری نکرده است نمیدانم چرا دربرابر شندرقاز افزایش حقوق بازنشستگان این همه مقاومت وجوددارد ولی قیمتها لحظه ای بدون هیچ عکس‌العملی سربه فلک میکشد و اقدامی هم صورت نمی‌گیرد.فقط دستور و بخشنامه بدون عمل واجرا صادر می شود .چرا دولت دست ازسر تامین اجتماعی برنمی‌دارد مگر بودجه مارا شما تامین می کنید که این همه پرکار تامین اجتماعی دخالت میکنید ؟ دست ازسرما بردارید هنوز مدیر عامل نداریم

  • مستمری بگیر
    0

    با مجموع مزایای جانبی مستمربگیران چه می شود گرفت یا چند روز زندگی کرد با این افزایش ها مستمری بگیران را شرمنده کردیو

  • ناشناس
    0

    تازه میگه قدرت خرید رو حفظ خواهیم کرد.
    چه قدرت خریدی! چه کشکی!
    مگر در شعارهای انتخاباتی نمی گفتید بایستی فکری به سفره مردم کرد مگر نمی گفتیدحقوق بایستی نسبت به تورم سنجیده شود. چه شد! سه ماه از سال گذشته هنوز مجلس تصمیم نگرفته تازه می خواهند پیشنهاد بدن!
    مجلس انقلابی! دولت انقلابی!
    دیگه از پل گذشتید!!!!
    اگر دروغ نوشتم یکه بگه دروغ است! چرا حرف حق رو بر نمی تابید. بابا با این چندلقاص که نمی شود زنده ماند چه رسد به زندگی کردن. درحالیکه قیمت ها بیشتر از گذشته چه خبره!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها