در آینده‌ای نزدیک قیمت نفت خام به انفجار می‌رسد/ دنیا از تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم نفتی ایران در خشم است/ آیا چین در مقابل آمریکا می‌ایستد؟

طبق نظر تحلیلگران، احتمالا چین در صورت افزایش خرید نفت ایران دچار چالش جدی با آمریکا شود.

در آینده‌ای نزدیک قیمت نفت خام به انفجار می‌رسد/ دنیا از تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم نفتی ایران در خشم است/ آیا چین در مقابل آمریکا می‌ایستد؟

حسین نیازبخش- به گزارش خبر فوری ، وبگاه استار انگلیس به نقل از رویترز گزارشی را در مورد اثر تحریم نفتی ایران بر قیمت و عرضه نفت سنگین منتشر کرد.
طبق گزارش رویترز، تحریم‌های شدید ایالات متحده در مورد نفت ایران که برای ماه می برنامه ریزی شده و به کار گرفته خواهد شد، به تشدید کمبود عرضه جهانی نفت خام سنگین منجر خواهد شد. این اتفاق احتمالا منجر به صعود و افزایش قیمت نفت سنگین شده و باعث ایجاد اختلاف بین خریداران و فروشندگان خواهد شد.

محدودیت های جدید صادرات نفت ایران با ممنوعیت واشنگتن برای خرید و فروش نفت خام ونزوئلا و ایجاد محدودیتهای نفتی برای برخی کشورهای نفت‌خیز همراه شد که این اتفاق باعث بحرانی تر شدن وضعیت نفت سنگین جهان گردید.

بر اساس گزارش رویترز، نفت‌کشها اکنون به شدت دنبال نفت خام ایران و ونزوئلا هستند، چرا که به زودی عرضه این نوع نفت از این هم کمتر می‌شود و خریداران می‌دانند نفت سوختی با سولفور کمتر جز در ایران و ونزوئلا و چند کشور دیگر یافت نمی‌شود.

مقامات ایالات متحده می‌گویند که با وجود تحریم‌هایی که خود علیه ایران و ونزوئلا اعمال کرده اند، اما باز عرضه جهانی نفت در همان سطح و مقدار کلی سابق خود باقی خواهد ماند. آمریکا وعده داده است که عربستان و امارات و برخی کشورهای نفت‌خیز دیگر کمبود عرضه را جبران خواهند کرد. اما نباید نادیده گرفت که بخش اعظمی از این‌ عرضه‌ها که توسط ایالات متحده، عربستان سعودی و روسیه انجام می‌گیرد، تنها نفتهای نوع سبک‌تر را تامین می‌کند و نه نفت خام سنگین را که در اختیار ایران است.

گزارشها نشان می‌دهد که هم اکنون قیمت نفت سنگین شمال مانند گرِین و هیدرون نروژ در چند ماه گذشته بالا رفته است. فقط در ماه آوریل، قیمت نفت گرین روزانه 10 سنت افزایش یافته و به حدود قیمت نفت برنت رسیده است.

رویترز معتقد است که معامله‌گران قصد دارند برای جبران کمبود نفت سراغ آنگولا بروند که یکی از تولیدکنندگان اصلی نفت خام سنگین است، اما کارشناسان تاکید دارند که که قیمت‌های نفت سنگین آنگولا، تقریبا چند برابر قیمت نفت ایران و ونزوئلا است.

گفته می‌شود شرکت دولتی نفت سونانگول آنگولا نوعی از نفت سنگین خود را فقط در هفته گذشته به قیمت 2 دلار (به ازای هر بشکه) بالاتر از برنت فروخته است که این مبلغ 7 دلار نسبت به دو سال پیش افزایش یافته است.

رویترز مدعی است، در حالی که برخی از مشتریان نفت آماده خرید محصول گران آنگولا هستند، دیگران عقب نشینی کرده اند. یکی از خریداران نفت که خواسته ناشناس بماند تاکید کرده است:"ما تا حد ممکن در برابر این قیمت مقاومت می‌کنیم."

تحلیلها نشان می‌دهد که بالا و پایین تنش فعلی بین خریداران و فروشندگان تا حدودی به عدم اطمینان نسبت به این که چقدر نفت خام ایران می‌تواند فروش یابد و نیاز مشتریان را تامین کند، ربط دارد. این امر به خصوص در مورد خرید چین که همواره یکی از اصلی‌ترین خریداران نفت ایران بوده است، بیشتر است.

وزارت خارجه چین هفته گذشته گفت که پکن به طور رسمی در مورد اقدام اخیر آمریکا شکایت کرده است و نمی‌تواند آن را بپذیرد.

رویترز در انتها تاکید دارد که طبق نظر تحلیلگران، احتمالا چین در صورت افزایش خرید نفت ایران دچار چالش جدی با آمریکا شود، به ویژه از آنجایی که ممکن است واشنگتن به اعمال تحریم شرکت‌های چینی وارد کننده نفت خام ایران مبادرت ورزد. شرکتهایی که همزمان خریداران کلیدی نفت و گاز طبیعی مایع آمریکا هم هستند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • نگین
    0

    یقینا با سرنگونی مادادور و جایگزین شدن خوان گوایدو نفت ونزولا بفروش می‌رسد مردم ونزولا هم از بد بختی بیرون می ایند و دیگران هم نفت جایگزین پیدا می کنند کشورها به دنبال منافع خودشان و کشورشان هستند هیچ چالشی هم پیش نمی آید روزها و ساعتها فکر می کنند هر قدمی که بر می دارند

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      مرگ بر امریکا و افکار امریکایی

    • مجید
      0

      علیرضا امثال تو فقط یک عمر شعار ابدوغ خیاری دادن مرگ بر این و ان منطق هم بوق بزنه امریکا هیچگاه به فکر منافع دیگران نبوده اون داره دیوار به روی مکزیک میکشه که یه وقت مهاجران مکزیکی به امریکا نیان اونوقت دلش به حال ما که هزاران کیلومتر دورتر هستیم میسوزه !!

    • کاربر ناشناس
      0

      و

  • مرتضی
    0

    خسته نشدید از این تیترهای تخیلی هنوزم باور نکردید از قبل فکر همه چیز رو کرده بودن؟

  • جواد
    0

    هرچی نفت بیشتر بفروشیم پولش بیشتر تو جیب کشورهای به اصطلاح هم پیمان ما میره. کشورهایی که رفیق جیبمون هستند . پس اگر به آن اندازه نیاز کشور نفت بفروشیم حداقل می دونیم واسه مردم و کشور خودمون هزینه میشه و پس اندازی هم میشه واسه آیندگان . آیندگان مارا بخاطر منابعی که داشتیم و ازش درست استفاده نکردیم لعنت می کنند ?

    نظرات شما -
    • کامران
      0

      چرا چیزی که نمیدونی میگی عزیز؟ کی گفته پول نفت برای سایر کشورها هزینه میشه؟

  • رضا
    0

    همین نفت تا الان کشور رو سرپا نگه داشته وگرنه اگه نباشه این مسئولین بی عرضه که مال تولید داخلی نیستن همش چشمشون به دلار و یورو هست.خدا بخیرکنه

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      نه بابا اینجوری هم که فکر میکنید نیست،فکر میکنید ایران فقط نفت داره ۱۰۰ برابر نفت دارن از منابع کشور دلار ویورو در میارند مس سرچشمه ۳برابر صنعت نفت صادرات داره اینها حتی خاک این مملکت رو دارن میفروشند و تو بانکهای خارج و در اروپا برای خودشون و خانوادشون سرمایه گذاری میکنند،که انشاالله نتوانند هیچ کدومشون بخورند ناراحت نباشید روز موعود نزدیک هستش???

  • تنها
    0

    به قول اون فرزند شهید عزیزمون ،آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه چون همه غلطها رو مسئولین خودمون میکنن

  • نگین
    0

    مرگ یکبار شیون یک بار مردم از مرگ تدریجی که گرفتارش هستند در می ایند این زندگی نیست فقط زنده اند دو نسل نابود شدند سر توهم مدیریت جهانی مطهر ی علنا گفت وطن معنی ندارد هرجا اسلام هست انجا وطن است برای این ها وطن معنی ندارد اما پول و غارت وطن برای جیب حضرات و ژنهای مرغوبشان عالیست

  • جلیل خلیلی
    0

    با سلام. نفت که برا مردم نیست برای خود اقایونه شخصیه اگه نتونن بفروشن خودشون و آقا زاده هاشون به مشکل میخورن برا مردم هیچ فرقی نداره بفروشن یا نفروشن

  • مهدی
    0

    امیدوارم زودتر جنگ بشه بیان همه ما رو بکشن از دست اینا راحت بشیم تو اون دنیا یک نفس راحت بکشیم

    نظرات شما -
    • کامران
      0

      اگه جنگ بشه ما اونا را نابود میکنیم داداش

    • مجید
      0

      کامران دادا جنست چیه خوب بهت ساخته ها

    • ناشناس
      0

      کامران خان جنگ ایرانو عراق اخر سر جام زهر و سر کشیدن الان سوسک میشیم توهم زدن حدی داره

    • بیل به دست
      0

      تو برو پشت ماشین لباسشویی بشین.نظر نده خواهشا.

    • ناشناس
      0

      چرا پشت ماشین لباسشویی من فکر می کنم حتما داخل ماشین لباسشویی قایم میشی به ذهنت رسیده به دردت می خوره در اینده یه سوراخ موش پیدا کنی برای قایم شدن گر چه انقدر مفت خوری کردی جا نشی اقای بیل به ✋

  • گلنار گلناری
    0

    اینا الان هوا گرم شده دارن جفتک میندازن نفت ایران نخرن بزارید چهار ماه دیگه زمستون بیاد واسه چراغا خونشون گرم کنن التماس میکنن نفت بدیمشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها