راننده ایرانی محکوم به اعدام در ترکیه نداریم/پلمب باک کامیون‌ها

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برای آزاد شدن رانندگان ایرانی زندانی در ترکیه باید به کنوانسیون ADR بپیوندیم، گفت: راننده محکوم به اعدام در زندان های ترکیه نداریم.

راننده ایرانی محکوم به اعدام در ترکیه نداریم/پلمب باک کامیون‌ها

به گزارش خبر فوری ، شهرام آدم نژاد امروز نهم اردیبهشت ماه در حاشیه هشتمین اجلاس مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و ترکیه شرکای قدرتمندی در بخش حمل و نقل هستند، اظهار داشت: سال‌ها است، همکاری‌های حمل و نقلی این دو کشور ادامه دارد و کمیسیونی که امروز تشکیل شد پس از ۷ سال فعالیت خود را از سر گرفت و در هر چهار حوزه حمل و نقلی و حمل و نقل ترکیبی مباحثی مطرح شد.

آدم نژاد با بیان اینکه در بحث حمل و نقل جاده‌ای، مهمترین مباحث در زمینه تسریع در تردد کامیون‌ها و کاهش صف انتظار عبور کامیون‌ها از پایانه‌های مرزی دو کشور بود، تصریح کرد: در بخش ریلی نیز تفاهم نامه‌ای در حوزه بار و مسافر داشته‌ایم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در بخش هوایی نیز توافقاتی میان دو کشور صورت گرفت و قرار شد محدودیت‌های موجود از قبیل اختصاص یک محل جدید به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی به خصوص ایران ایر در فرودگاه جدید استانبول برطرف شود.

وی، درباره تحریم‌ها و بدهی هما به فرودگاه‌های ترکیه، خاطرنشان کرد: از آن طرف نیز برخی از ایرلاین‌های ترکیه‌ای به فرودگاه‌های ما بدهی دارند.

آدم نژاد ادامه داد: به خاطر نقل و انتقال پول، مشکلاتی میان ایرلاین‌های ایرانی و فرودگاه‌های ترکیه‌ای رخ داده بود و ترکیه‌ای‌ها اعلام کردند نمی‌توانند روشی برای انتقال پول به ایران پیدا کنند. همچنین با توجه به اینکه دو طرف مجموعه‌های مجزایی از یکدیگر بودند، امکان تهاتر وجود نداشت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، درباره مشکل سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه گفت: در مورد این مشکل نیز مذاکراتی داشتیم و مقرر شد طرف ترکیه‌ای به زودی نظر خود را به ایران منتقل کند.

آدم نژاد در خصوص پرسشی درباره راننده کامیون‌های ایرانی که در ترکیه زندانی اند، اظهار داشت: باید در این زمینه به یک ساختار کنترل واحد دست یابیم اما مهمتر از آن، این است که به کنوانسیون ADR (موافقت نامه اروپایی حمل و نقل کالا) بپیوندیم. البته راننده زندانی اعدامی ایرانی در ترکیه نداریم.

وی با اشاره به توافق دو کشور در خصوص افزایش ساعات قرنطینه مرز بازرگان در ایران و گل‌بُلاغ در ترکیه، ادامه داد: به دلیل نبود قرنطینه در برخی از ساعات، مشکلاتی برای تردد کامیون‌ها ایجاد شده بود که در این زمینه طرف ترکیه‌ای، نظر مساعد خود را برای رفع مشکل اعلام کرد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص پلمب مخزن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای که از ایران تردد می‌کنند، گفت: ایران و ترکیه از نظر تردد تعداد کامیون‌ها محدودیتی ندارند هرچند که عبور کامیون‌های ایرانی از خاک ترکیه نسبت به طرف مقابل بیشتر است. در گذشته نیز به دلیل تفاوت نرخ سوخت در ایران و ترکیه، مخزن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای در مرز بازرگان پلمب می‌شد و این روش همچنان ادامه دارد. با این حال اگر ناوگان ترکیه‌ای بخواهند در ایران سوخت گیری کنند ما از آنها مابه‌التفاوت نرخ سوخت ایران با ترکیه را دریافت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها