تأکید دوباره اردوغان بر حمایت از دولت توافق ملی لیبی

رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی بر حمایت کشورش از این دولت تأکید کرد.

تأکید دوباره اردوغان بر حمایت از دولت توافق ملی لیبی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی تلفنی گفت‌وگو کردند.

اردوغان ضمن محکومیت حملات نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به طرابلس و "توطئه" علیه این کشور و ثبات آن، بر به کارگیری تمامی امکانات آنکارا برای ناکام گذاشتن این توطئه علیه ملت لیبی و حمایت از مقامات قانونی این کشور در دولت توافق ملی تأکید کرد.

در مقابل السراج نیز از موضع ترکیه در قبال کشورش قدردانی کرد.

وی همچنین بر تداوم دفاع ارتش دولت توافق ملی از طرابلس و گزینه ملت لیبی؛ یعنی حکومت غیرنظامی تأکید کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه اخیرا نیز در واکنش به تحولات اخیر لیبی و در اشاره به حمایت امارات و برخی طرف‌های اروپایی از خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" عنوان داشت که ترکیه در کنار ملت لیبی برای مقاومت در برابر دیکتاتور مورد حمایت برخی از کشورهای اروپایی و عربی خواهد ایستاد.

این درحالی است که احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر ترکیه و قطر را به مداخله صریح و آشکار در امور لیبی و حمایت از "گروه‌های تروریستی" در این کشور متهم کرد.

فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت توافق ملی لیبی نیز در سخنانی به وجود شواهدی مبنی بر مشارکت جنگنده‌های خارجی در عملیات بمباران طرابلس اشاره کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در تونس اظهار داشت: میزان دقت در بمباران طرابلس بیانگر آن است که جنگنده‌های خارجی متعلق به دو کشور عربی هستند.

این در حالی است که همچنان درگیری‌ها میان نیروهای دولت توافق ملی و ارتش ملی لیبی در مناطق جنوبی طرابلس ادامه دارد.

در همین راستا خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نیروهای وابسته به دولت توافق ملی لیبی پیشرفت چشمگیری در دفع حملات نیروهای خلیفه حفتر در منطقه "عین زارة" داشته‌اند.

نیروهای دولت توافق ملی همچنین اعلام کردند که در اثر حملات هوایی به منطقه "ابو سلیم" در طرابلس چهار تن کشته و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

در همین راستا، یکی از فرماندهان نظامی شهر مصراته تأکید کرد که نیروهای دولت توافق ملی در حال حاضر در مرحله دفع نیروهای خلیفه حفتر به خارج از این شهر هستند.

طرابلس شامگاه یکشنبه شاهد حملات هوایی توسط چند پهپاد بود و تا بدین لحظه هیچ طرفی مسؤولیت این بمباران را بر عهده نگرفته است اما مهند یونس، سخنگوی دولت توافق ملی لیبی نیروهای خلیفه حفتر را عامل این حملات دانست و خواستار افشای هویت جنگنده‌های خارجی شد که از حفتر در حمله به طرابلس حمایت می‌کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها