یادداشت اینستاگرامی وزیر کشور درباره ترور یک طلبه در همدان

وزیر کشور در یادداشت اینستاگرامی درباره ترور طلبه همدانی تاکید کرد که در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولیدکننده و میزبان تکنولوژی ارتباطاتی نوین، برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

یادداشت اینستاگرامی وزیر کشور درباره ترور یک طلبه در همدان

متن یادداشت اینستاگرامی عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد فضای مجازی در کنار وجوه مثبت و ارزشمند می‌تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تاسفباری باشد.

در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولید کننده و میزبان این تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت‌های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و مؤثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط می‌باشد. از سوی دیگر باید دقت داشت بیان و انتشار مطالب ناامید کننده و سیاه نمایی به هر عنوان و بهانه و با هر درجه و نسبتی زمینه ساز بروز واکنش‌های روانی غیر قابل کنترل از سوی عده‌ای بیمار می‌باشد.

بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق مردم در انتشار مطالب و تصاویر و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذیصلاح می‌باشد. لازم است در این خصوص بسترهای مناسب و امن دیجیتالی برای کسب اطلاعات مردمی مهیا و در دسترس عموم قرار گیرد.

خشونت فقط ترور فیزیکی نیست بلکه دروغ پردازی، تحریک احساسات مردمی به طرق مختلف مانند توهین و اهانت، فخر فروشی و اشرافی‌گری، مأیوس کردن مردم و ترویج ناامیدی هم از موارد زمینه‌های بروز خشونت کور به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها