خودروهای آینده مرسدس AMG الکترونیکی هستند

شرکت مرسدس AMG قصد دارد خودروهای آینده خود را با تغییرات زیادی طراحی کرده و مدل‌های الکتریکی بیشتری تولید کند.

خودروهای آینده مرسدس AMG الکترونیکی هستند

شرکت مرسدس AMG مصمم است برای تحکیم جایگاه خود در هزاره جدید خودرو‌های جهان، مدل‌هایی کارآمد و با توانایی بالا از خودرو‌های الکترونیکی و هیبریدی را تولید کند. این شرکت مطرح آلمانی پیش از این نیز خودرو‌های الکتریکی قدرتمندی را طراحی و تولید کرده بود.

در میان خودرو‌های الکتریکی مرسدس AMG می‌توان AMG GLS580 را نام برد. این خودرو مجهز به موتور V8 با ظرفیت ۴.۰ لیتر است و انرژی خود را از یک باتری 48V تامین می‌کند. رییس شرکت مرسدس AMG اعلام کرد در نمایشگاه خودرو‌های جاده‌ای سال ۲۰۱۹ در نیویورک خودرو SUV تمام الکتریکی مرسدس AMG معرفی می‌شود.

مهندسان شرکت مرسدس AMG مدعی هستند باتری 48V در خودرو AMG GLS580 به خوبی نقش خود را ایفا کرده و عملکردی بسیار مطلوب دارد و احتمالا در خودرو‌های الکتریکی آینده این شرکت نیز از همین باتری استفاده می‌شود. تولید خودرو‌های الکتریکی بخشی از آینده شرکت AMG است.

رییس شرکت AMG در مصاحبه با یک نشریه تخصصی خودرو گفت: «از آغاز سال ۲۰۲۱ شرکت مرسدس AMG دیگر هیچ خودرو غیر الکتریکی را تولید نمی‌کند و ما از هم اکنون تولیدات خود را روی این حوزه متمرکز ساخته‌ایم و خوشبختانه سرمایه گذاری‌های مناسبی نیز در بخش خودرو‌های الکتریکی AMG صورت گرفته است. کلید موفیقت در بازار‌های آینده خودرو تنها با تولید خودرو‌های الکتریکی توانا و پیشرفته بدست خواهد آمد.»

خبر‌های غیررسمی از شرکت مرسدس حاکی از تصمیم مسئولان این شرکت برای ایجاد تغییراتی در خودرو‌های نسل گذشته AMG در کنار تولید خودرو‌های الکتریکی جدید است. از جمله این تغییرات می‌توان به جایگرینی موتور V12 با موتور V8 هیبریدی در برخی از مدل‌های شاسی بلند شرکت مرسدس AMG است.

به طور قطع شگفت انگیزترین خودروی الکتریکی مرسدس AMG را می‌توان AMG One Hypercar نامید. این خودرو الکتریکی به توربوشارژ V6 با ظرفیت ۱.۶ لیتر مجهز است. از این موتور قدرتمد در خودرو‌های فرمول یک استفاده می‌شود و چنین موتوری توانایی تولید قدرتی برابر ۹۸۶ اسب بخار را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها