در اینستاگرام بهروز حاجیلو چه خبر است؟

برخی دوستان حاجیلو معتقد بودند که پس از مرگ مرادی حالا

در اینستاگرام بهروز حاجیلو چه خبر است؟

قتل یک روحانی در همدان توسط یکی از شاخ‌های اینستاگرامی اتفاق تازه‌ای بود که روز گذشته رخ داد و بازتاب وسیعی پیدا کرد. بنا به گزارش‌ها قاتل که متواری بود صبح امروز در درگیری با نیرو‌های پلیس کشته شد.
پس‌لرزه‌های قتل در کوچه آخوند؛ در اینستاگرام قاتل چه خبر است؟
قتل در مقابل حوزه علمیه همدان رخ داده است

ظهر روز شنبه حدود ساعت ۱۲:۳۰ رسانه‌ها از قتل یک روحانی ۴۷ ساله مقابل حوزه علمیه شهر همدان در خیابان شهدا، کوچه آخوند خبر دادند. قاتل دو گلوله با کلاشینکف به سمت این روحانی شلیک کرده و با یک دستگاه پژو ۲۰۶ به سرعت از محل متواری شده بود.

یک شاهد عینی درباره این قتل گفته است ضارب که سوار بر خودروی ۲۰۶ بود چند بار خیابان شهدا را دور می‌زند و چند بار هم در اطراف کوچه آخوند قدم می‌زند یعنی منتظر یک نفر بوده است، وقتی هم این روحانی از حوزه علمیه خارج می‌شود او را به اسم صدا کرده و عنوان می‌کند «شما آقای قاسمی هستید؟» وقتی این روحانی عنوان می‌کند که خودش است، به سمتش شلیک می‌کند و متواری می‌شود.

پس از حادثه به سرعت تصاویر از آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و حساسیت فراوانی برانگیخت.
پس‌لرزه‌های قتل در کوچه آخوند؛ در اینستاگرام قاتل چه خبر است؟مقتول با ضارب در یک محله زندگی می کردند/ تصویر از همشهری همدان
روحانی مقتول کیست؟
هویت روحانی مقتول "مصطفی قاسمی" است. امام جماعت مسجد حاج کربعلی در شهر همدان بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرد.

بنا به اعلام منابع خبری ضارب و مضروب هر دو در یک محله زندگی می‌کردند. گفته می‌شود قاسمی سه فرزند دارد.
پس‌لرزه‌های قتل در کوچه آخوند؛ در اینستاگرام قاتل چه خبر است؟وحید حاجیلو ضارب از فعالان اینستاگرامی بود
ضارب کیست؟
ضارب پس از حمله به مرحوم قاسمی در صفحه اینستاگرام خود اعلام که که یک آخوند را به قتل رسانده است. به این ترتیب به سرعت هویت ضارب مشخص شد و پلیس به طور ویژه‌ای پیگیر دستگیری او شد.

ضارب بهروز حاجیلو نام دارد، ساکن منطقه قاسم آباد همدان. برخی منابع می‌گویند شغل او شرخری بوده است. براساس برخی گزارش‌ها او از دوستان و هواداران وحید مرادی (اهل همدان) کشور است که چند ماه پیش در زندان رجایی شهر کرج به قتل رسید. در صفحه اینستاگرام ضارب مطالبی در تمجید از وحید مرادی دیده می‌شود.

تعقیب و کشته شدن ضارب
با مشخص شدن هویت ضارب و دستور ویژه دادستانی همدان تلاش‌های همه جانبه‌ای برای دستگیری او آغاز شد. ابتدا مشخص شد که مالک خودرو ۲۰۰۶ ضارب، برادرش بوده است لذا به سرعت او دستگیر شد. پس از آن اخباری از دستگیری بهروز حاجیلو در قروه کردستان منتشر گردید که تکذیب شد، اما اعلام شد که چهار تن از دوستان بهروز که قصد سفر به قروه کردستان داشتند را دستگیر کرده اند.

بالاخره امروز پلیس اعلام کرد بهروز حاجیلو ساعت ۴ و نیم صبح در مخفیگاهش در یکی از مناطق حاشیه‌ای همدان با ماموران پلیس درگیر شده که نهایتا کشته شده است. دو تن از ماموران نیز دچار جراحت سطحی شدند. بنا به گفته پلیس این درگیری ۲۰ دقیقه به طول انجامیده است.

در اینستاگرام بهروز حاجیلو چه خبر است؟
با توجه به اینکه ضارب در اینستاگرام خود اعلام کرده بود که یک روحانی را به قتل رسانده پلیس به سرعت توانست او را شناسایی کند. پس از اعلام نام ضارب بسیاری به صفحه اینستاگرام او رفتند تا ببینند در آنجا چه خبر است.

آخرین پست اینستاگرامی بهروز حاجیلو ویدئویی است که چند ساعت قبل از حادثه منتشر شده. در این ویدئو حاجیلو سلاح در دست در حال نمایش است. این ویدئو دارای موسیقی‌ای با ترانه‌ای کرمانشایی با مضمون اعدام و چوبه دار است.

این ویدئو بیش از ۶۰۰ هزار بار دیده شده است و نزدیک به ۶۰ هزار کامنت دارد. کامنت‌ها در نوع خود بسیار جالب توجه است و جای بررسی جامعه شناسانه و روانشناسانه دارد.

برخی این اقدام را با انگیزه ضدیت با روحانیت دانسته و گفته اند دیگران باید این راه را ادامه دهند. این در حالی است که انگیزه حادثه هنوز روشن نشده است و پلیس احتمال می‌دهد انگیزه‌ای شخص در میان باشد.

بهروز حاجیلو حضور فعالی در اینستاگرام داشته و برای خود "شاخی" بوده است. او هم مانند دیگر "لات"های فضای مجازی گروه و دارو دسته دارد. وقتی به صفحات اینستاگرام کسانی که از حاجیلو تمجید کرده اند می‌رویم، با پیام‌های تسلیت مواجه می‌شویم. آن‌ها از حاجیلو به عنوان "مرد"، با "معرفت"، "شاه" و "لوتی" یاد می‌کنند.

گروهی دیگر هم که به صفحه حاجیلو هجوم آورده اند، از مکافاتی که باید بکشد گفته اند و از مظلومیت روحانی که او به قتل رسانده حرف زده اند.

بهروز حاجیلویی در صفحه اینستاگرامش تصاویری با وحید مرادی دارد. این تصاویر نشان می‌دهد که او رابطه‌ای بسیار دوستانه با مرادی داشته است. وحید مرادی تابستان سال گذشته در زندان رجایی شهر کرج به قتل رسید. مرادی اصالتا همدانی بود، اما در تهران سکونت داشت. او نیز حضور پرسروصدایی در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام داشت.

برخی دوستان حاجیلو معتقد بودند که پس از مرگ مرادی حالا "شاه" اوست. بهروز حاجیلو بیش از ۷۵ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد. این در حالی است که دیروز این رقم حدود ۴۰ هزار بود.
پس‌لرزه‌های قتل در کوچه آخوند؛ در اینستاگرام قاتل چه خبر است؟
توئیت رائفی پور خطاب به وزیر ارتباطات

پس لرزه‌های ماجرا
اما این ماجرا پس لرزه‌هایی هم داشته است. از همان ابتدا عده‌ای تلاش کردند که اتفاق رخ داده را مرتبط با اینستاگرام و فضای مجازی بدانند و با این حربه خواستار فیلترینگ اینستاگرام شدند.

مشهورترین واکنش در این زمینه به توئیت علی اکبر رائفی پور، سخنران اصولگرا باز می‌گردد. او خطاب به وزیر ارتباطات نوشت: «آقای جهرمی بنده قویا بافیلترینگ مخالفم، اما آیا عدم نظارت اصولی برشبکه‌های اجتماعی که منجر به قتل یک انسان بی گناه شده حق الناس نیست؟ ضارب ازمدت‌ها قبل تصویرش را باسلاح گرم منتشر می‌کرده در کجای دنیا فضای سایبری اینگونه بی دروپیکر و صرفا ابزاری برای شوآف مسئولین است.»

این دیدگاه از سوی بسیاری دیگر از کاربران اصولگرا در فضای مجازی مطرح شده است. امروز محمد جواد آذری جهرمی با انتشار این توئیت رائفی پور به این نظر و نظرات مشابه پاسخ داد.

وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود نوشت: «آزادی و امنیت هر دو از حق‌الناس است. یک جنایت وحشیانه و غیر انسانی رخ داده است، هر انسانی با شنیدن چنین خبری، متاثر می‌شود. در سایر کشور‌ها هم هر از چندگاهی اخباری از اینگونه جنایات منتشر می‌شود، اما عموما بررسی می‌کنند که عوامل ریشه‌ای چه بوده است. مثلا اسلحه چگونه به این راحتی در دسترس این فرد بوده؟ انگیزه‌اش چه بوده؟ و سپس در آن مواضع اصلاحاتی انجام می‌دهند. نگاهی اگر به صفحه این جنایتکار بیاندازید، نژادپرستی در آن موج می‌زند. ساده انگارانه است همه علل ریشه‌ای را رها کنیم و صرفا انتشار خبر جنایت در شبکه‌های اجتماعی را معادل همه علل بدانیم.»

او افزود: "همین که امروز، شما مطالبه می‌کنید و من مسئول پاسخ می‌دهم و افکار عمومی قضاوت می‌کند، از دستاورد‌های شبکه‌های اجتماعی است، اسمش گزارش به مردم است نه شوآف و البته مردم فرق این دو را خوب می‌دانند. صدالبته ما باید پلیس را در امر امنیت در فضای مجازی، یاری کنیم. از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم. "

در کنار این دیدگاه ها، اما فضای مجازی مملو از اظهار نظر درباره بهروز حاجیلو است.

شایعه ای نیز منتشر شده که مرحوم قاسمی روحانی که توسط حاجیلو به قتل رسیده است، فتوایی با این عنوان داده است که "زنان و دختران ایرانی صیغه نیروهای حشد شعبی عراق شوند!" ادعای که کاملا دروغ است و اساسا مرحوم قاسمی حضوری ملموس در فضای مجازی نداشته است.

منبع: فرارو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بهروز
    0

    نوش داروی پس از مرگ سهراب.... روزی که تو اینستا فیلم اربده‌کشی و تیراندازی به سبک تگزاس دهه‌ی ۶۰ میلادی گذاشته بود باید پیگیر بودین...هر چند من موندم آیا این طور جرمها رو باید وزیر ارتباطات پیگیر میبودن...پس پلیس فتاح که هواسش به همه چیز هست کجا بوده‌؟ ای کاش پلیس تقصیر رو گردن بگیره و عذر خواهی کنه از ملت بابت این ولنگاری ..هر چند رهبر عزیز با تذکر امروزشون تسلی دل غم‌دیدگان بودند و باز گوشزد کردن اونی که همیشه هواسش هست رهبری بوده....

  • رسول
    0

    به نظر بنده اینجور انسانها انگلی هستن که منجر به زندگی سالم یک عده انسانهای هستند که میخواهند به خوبی زندگی کنن ولی آن دسته از انگلها باعث زندگی آنها میشون که این انگلها هیجا دنیا جای ندارن برای زندگی کردن

  • سعید بهاری نیک
    0

    من پنج ساله مرده ام . تنها داراییم که زمینی خریداری شده بیست ساله بوده را عوامل فاسد شرکت عمران پردیس با ارایه کپی سندی که جعل کرده اند و با تایید چند کارشناس همدستشان بنفع خود ضبط و مرا به سه سال و یکروز حبس هم محکوم نموده اند . قاضی پرونده که تنها با یک استعلام از ثبت میتوانسته جعل سند این شرکت را ثابت کند بمنظور رفع مسوولیت این پرونده را به کارشناسی محول کرده . سه کارشناس نه گزارش را امضا نه مهر کرده اند چون موضوع را فهمیده اند. حتی یک کارشناس شجاع به نفعم رای داده . پنج سال است من و خانواده ام نابود شده ایم بجرم فقرمالی و فساد اداری موجود . خواهشا منو زودتر بعلت زدن تهمت ! و خجالتی که جلوی دو فرزند نخبه نوجوانم میکشم مثل همین شخص بقول خودتان به هلاکت برسونید . من هم یک تروریستم! بی صلاح و بی فالور و از زندگی سیر . ممنون برادران انتظامی میشم تا ظهر زنده نمونم و محاکمه ای تو کار نباشه .

  • سعید بهاری نیک
    0

    لعنت به سانسور و چاپ اظهارات یکسویه . لعنت به رییس این رسانه که فاسد مطلقه و نون به نرخ روزخور. لعنت به رایفی و هر کسی که فقط میخوان هیچ چیزی دیده و شنیده نشه که مردم نفهمند یک جوون غیرتی چه جوری از جونش سیر میشه و خیانتا و خدمت به عربا میشه شهادت کشته شدن بی محاکمه یک جوون شجاع میشه هلاکت . چرا اون فقط یکی از اونارو کشت و با مواد انتحاری تو حوزه نرفت و همه رو نکشت ؟ چون مطمانا همون یک نفر این حرفو زده بود . به گناه یکی که نباید همه کشته بشن . تو چاپ نکن ولی تعداد نفهما خیلی کم شده . اگر این بچه انگله پس چرا بقول خودتون هفتاد و پنجهزار نفر دوستش داشتن و فالوش کردن اونی انگله که که شخصیت ادمارو عوض میکنه . من کشاورزو میکنه زمینخوار ! اون یکی رو میکنه شرخر ورزشکارو میکنه اراذل . هرکسی که نظرش مخالف باشه که تروریست و موساد و دشمن نیست . خودتونو درست کنین که از این زندگی سیرا زیادن رییس بدبخت وجدانتو درست کن تو تهمت زنای بنفعتو فقط ادم حساب نکن و تنها نظر اونارو چاپ کن . این جاده یکطرفه رو بهش میخندن و کهنه شده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها