زنی که صاحب بیشترین فرزند در جهان است! +فیلم

زن ۳۶ ساله اوگاندایی در حالی رکورد داشتن بیشترین فرزند را در جهان از آن خود کرده است که در سن ۲۳ سالگی ۲۵ فرزند داشت.

زنی که صاحب بیشترین فرزند در جهان است! +فیلم

"ماریام ناباتانزی" نام یک زن اوگاندایی است که رکورد داشتن بیشترین فرزند در جهان را از آن خود کرده است. این زن که مبتلا به یک عارضه نادر پزشکی است اکنون مادر ۴۴ فرزند است. ماریام ۲۳ ساله بود که بیست و پنجمین فررند خود را به دنیا آورد. او در سن ۳۶ سالگی چهل و چهارمین فرزند خود که به نوعی آخرین فرزندش بود به دنیا آورد.

فرزندان این زن سه بار به صورت چهارقلو، چهار با به صورت سه قلو و شش بار نیز بصورت دو قلو و بقیه نیز به صورت عادی به دنیا آمدند. سه سال پیش بود که شوهر ماریام از دنیا رفت و او که اکنون ۳۹ سال دارد هم مادر فرزندانش است هم پدر آنها. ماریام ۱۲ ساله بود که با شوهرش که در آن زمان ۴۰ سال داشت ازدواج کرد. اولین دوقلوی این زن تنها یکسال پس از ازدواج او و همسرش بدنیا آمدند. شرایط زندگی ماریام و فرزندانش مناسب نیست و آن‌ها در یک چهاردیواری که با آجر‌های سیمانی و سقف حلبی ساخته شده زندگی می‌کنند. اطراف خانه آن‌ها با مزارع قهوه محاصره شده است.

خانواده‌های بزرگ در آفریقا معمول است و زنان در کشور آفریقایی اوگاندا معمولا ۵ تا ۶ بچه بدنیا می‌آورند. بر اساس اعلام بانک جهانی این کشور بالاترین نرخ تولد در این قاره را دارد. با این حال خانواده ماریام در کشوری مانند اوگاندا نیز خانواده‌ای بسیار بزرگ و شلوغ بشمار می‌روند. آخرین بارداری او دو سال و نیم پیش بود که یک دوقلو بدنیا آورد که یکی از آن‌ها حین عمل جان خود را از دست داد.

ماریام که یک آرایشگر و همچنین طراح است در مورد زندگی اش می‌گوید: " من با خون دل فرزندانم را بزرگ می‌کنم. شوهرم چند سال پیش از دنیا رفت و مرا با مشکلات زیادی تنها گذاشت. بیشتر زمان من صرف نگهداری بچه هایم و بدست آوردن پول برای سیر کردن شکم آن‌ها می‌شود. بزرگترین فررندم " ایوان کیبوکا" نام دارد که ۲۳ است و بخاطر کمک به من ترک تحصیل کرده است."

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

حجم ویدیو: 13.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها