کشف باکتری‌هایی که دیگر باکتری‌ها را از بین می‌برند

محققان به تازگی متوجه شدند که برخی باکتری‌ها می‌توانند نوع دیگری از باکتری‌ها را از بین ببرند.

کشف باکتری‌هایی که دیگر باکتری‌ها را از بین می‌برند

یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی دریافت که برخی سلول‌ها از یک پروتئین ویروسی استفاده می‌کنند تا به دیگر باکتری‌ها حمله کنند.

محققان به هنگام انجام تحقیقات خود متوجه دو نوع باکتری شدند که به سمت یکدیگر حرکت می‌کردند و شکافی میان آنها ایجاد شده بود. آنها پس از بررسی دریافتند که این شکاف به دلیل وجود ویروسی به نام « SW1 » ایجاد شده است که این ویروس سلول‌های باکتری‌ها را از بین می‌برد. محققان همچنین متوجه شدند که یکی از گونه‌های باکتری‌ها این ویروس را حمل می‌کند.

«وود» سرپرست این مطالعه گفت: این نوع از کشف شبیه به زمانی است که «الکساندر فلمینگ» متوجه عدم رشد باکتری‌ها در نزدیکی یکی از قارچ‌ها شد و پنی‌سیلین را در سال 1920 کشف کرد.

طبق توضیح محققان، گاهی اوقات ویروس‌ها درون کروموزوم سلول‌ها پنهان می‌شوند تا پس از آماده شدن به سلول‌ها حمله کنند. برای مثال، 9 ویروس در باکتری ای‌کولای وجود دارد.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که برای اینکه باکتری‌ها از ویروس‌ها برای حمله به دیگر باکتری‌ها استفاده کنند نیاز به پروتئینی به نام YfdM دارند. علاوه براین؛ تیم تحقیقاتی مدعی است که سلول‌های باکتری از ویروس‌ها استفاده می‌کنند تا از دیگر باکتری‌ها جدا شوند.

طبق این گزارش، محققان اعلام کردند که این آزمایشات کامل نشده اما معتقدند که یافته‌های‌شان می‌تواند منجر به توسعه درمان جدیدی علیه بیماری‌های عفونی شود.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها