اوبر اطلاعات جزئی رانندگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد

شرکت خدمات حمل و نقل اوبر پس از حادثه قتل یک دانشجو در آمریکا ویژگی‌های امنیتی خدمات خود را افزایش داد.

اوبر اطلاعات جزئی رانندگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد

شرکت خدمات حمل و نقل اوبر با افزودن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به نرم‌افزار خود قابلیت‌های امنیتی اپلیکیشن اوبر را افزایش داد. این تصمیم جدید در شرکت اوبر پس از قتل یک دانشجوی ۲۱ سال در کارولینای جنوبی اتخاذ گردیده است.

در اپلیکیشن جدید اوبر کاربر می‌تواند قبل از سوار شدن به خودرو اطلاعاتی نظیر پلاک خودرو، عکس راننده و جزییات وسیله نقلیه از قبیل رنگ و مدل را مشاهده کند. پس از چک کردن این موارد کاربر می‌تواند با خیالی آسوده و مطمئن بودن از هویت راننده وارد خودرو شود و از سفر خود با سرویس اوبر لذت ببرد.

این شرکت نظارت‌های خود را بر روی رانندگان فعال در اوبر و همچنین مسافران بیشتر کرده است تا از بروز هر گونه حادثه‌ای مشابه آنچه در اسفند ماه سال گذشته رخ داد، جلوگیری شود. اوبر همچنین سرویسی اختصاصی‌ در مناطق دانشگاهی و موقعیت‌هایی که اکثر درخواست‌کنندگان را دانشجویان تشکیل می‌دهند، راه‌اندازی کرده است و با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در مورد این قشر از جامعه، رانندگان فعال در محدوده دانشگاه‌ها را بیشتر از دیگر رانندگان تحت نظارت قرار داده است.

اوبر علاوه بر اقدامات افزایش دهنده ایمنی در اپلیکیشن خود، در صفحات مجازی مربوط به این شرکت نیز کمپینی را راه‌ انداخته است که سبب بیشتر شدن آگاهی‌های کاربران از سرویس‌های جدید اوبر و اقدامات ایمنی در حین استفاده از خدمات این شرکت می‌شود. اوبر همواره خود را به عنوان حامی حقوق کاربران و مخالف با نابرابری‌های جنسیتی معرفی می‌کند.

با اینکه شرکت اوبر به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خدمت دهنده حمل و نقل در آمریکا شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد ولی نظرسنجی‌های اخبر نشان می‌دهند که پس از حادثه اسفند ماه سال گذشته تعداد تقریبا زیادی از کاربران اپلیکیشن اوبر در اعتماد به این سرویس دچار تردید شده‌اند. مطمئنا اوبر با درک این موضوع، اقدامات افزایش دهنده ایمنی اپلیکیشن خود را پیگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها