پروتئینی برای رشد مغز و باهوشی کودکان

یک رژیم غذایی مغذی و متعادل از مهمترین نیازهای یک کودک درحال رشد است، چرا که کودکان به انرژی بالا و مواد غذایی مغذی نیاز دارند همچنین در سنین رشد بدن نیاز به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد.

پروتئینی برای رشد مغز و باهوشی کودکان

نکاتی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک

زندگی پر مشغله امروزی برای والدین شرایط سختی را به وجود آورده است و به همین دلیل اغلب والدین نمی‌توانند مواد غذایی سالم برای کودکان خود تامین کنند، از طرفی پدر و مادرها باید بدانند که فست فودها و غذاهای آماده مواد مغذی مورد نیاز کودکان را تامین نمی‌کند و اغلب این مواد غذایی دارای چربی و قند بالایی هستند و منجر به چاقی کودکان در سنین نوجوانی می‌شوند.

سوپرفودهایی که سرعت رشد کوکان را چند برابر می‌کنند

والدین اگر فرصت کافی برای تهیه غذای سالم برای کودکان خود ندارند می‌توانند از سوپر فودها یا غذاهایی فوق‌العاده مغذی در رژیم غذایی کودکان خود استفاده کنند.
ما به شما چند سوپر فود یا بمب غذایی معرفی می‌کنیم که برای رشد کودکان بسیار مفید هستند.

با شیر کودکی قدبلند داشته باشید

شیر یکی از بهترین مواد غذایی برای رشد کودکان است؛ چرا که کلسیوم و فسفور دو ماده مهم در شیر برای رشد استخوان‌ها، دندان‌ها و ناخن‌ها هستند؛ افزون بر این شیرهای غنی شده با ویتامین D ماده مهم مورد نیاز برای سلامت استخوان‌ها را تامین و به رشد قدی کودکان کمک می‌کند.

افزون بر این شیر دارای طیف گسترده‌ای از مواد مغذی ضروری شامل پروتئین، روی، ویتامین a، ( B۲ ریبوفلاوین) و B۱۲ است، همچنین نیاز بدن کودکان به ید، نیاسین و ویتامین B۶ را تامین می‌کند.

مصرف یک تا دو لیوان شیر روزانه برای رشد کودکان بسیار مهم است و اگر کودکان علاقه به مصرف شیر به تنهایی ندارند والدین می‌توانند برخی از آجیل‌ها یا پودینگ‌ها را به شیر اضافه کنند تا کودکان با علاقه بیشتری از این نوشیدنی مفید و ضروری در طول روز استفاده کنند.

پروتئینی برای رشد مغز و باهوشی کودکان

تخم مرغ یک ماده غذایی بسیار مفید برای رشد کودکان است، چرا که پروتئین بالایی دارد و پروتئین یک ماده بسیار ضروری برای رشد کودکان محسوب می‌شود. افزون بر این تخم مرغ دارای ویتامین‌های گروه b بوده که نقش مهمی در رشد و عملکرد مغز کودکان دارد، افزون بر این تخم مرغ سرشار از اسید چرب امگا ۳، ویتامین d، پولاد، روی، آهن و سلنیوم است.
تخم مرغ را می‌توان به روش‌های مختلفی در انواع مواد غذایی جذاب برای کودکان مانند کیک، انواع کوکو و سالادها استفاده کرد، توصیه می‌شود تخم مرغ را ۱ یا ۲ بار در هفته در وعده صبحانه کودکان گنجانه شود.

سبزی برای تضمین سلامت چشم و گوارش کودکان

کلم بروکلی یکی از بهترین منابع گیاهی کلسیوم محسوب می‌شود که یک ماده مغذی برای رشد کودکان است، زیرا در سلامت سلول‌های چشم و جلوگیری از تخریب سلولی موثر است، این سبزی سالم فیبر بالایی دارد و برای رشد کودکان بسیار مفید است، افزون بر این کلم بروکلی سرشار از مواد غذایی ضروری برای رشد کودکان از جمله آهن، منیزیوم، فسفور، پتاسیوم، زینک، روی و فولیک اسید بوده و سرشار از منابع ویتامین B است که به عملکرد بهتر سیستم گوارشی و عصبی کودکان کمک می‌کند.

متخصصان توصیه می‌کنند والدین در رژیم غذایی روزانه کودکان از بروکلی استفاده کنند؛ همچنین توصیه می‌شود از کلم بروکلی خام یا بخارپز شده در رژیم غذایی کودکان استفاده شود و اگر کودکان مصرف بروکلی به صورت خام یا بخارپز را دوست ندارند می‌توان از این سبزی مفید در سوپ استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها