کاهش معاملات مسکن در فروردین ۹۸/ تهران ۴۰ درصد کاهش معامله در بخش مبایعه نامه داشته است

خسروی گفت: میزان معاملات مسکن کشور در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش معاملات مسکن در فروردین ۹۸/ تهران ۴۰ درصد کاهش معامله در بخش مبایعه نامه داشته است

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن با ایجاد جو روانی افزایش قیمت دچار نوسان می‌شود، گفت: بازار اجاره در صورتی که نرخ‌های ارز و سکه به ثبات برسد دچار جهش قیمتی نمی‌شود و باید منتظر باشیم تا شرایط اقتصادی کشور به آرامش برسد.

وی درباره آخرین نرخ معاملات مسکن کشور در فروردین امسال گفت: از تاریخ یکم تا ۳۱ فروردین ۹۸، ۵۱ هزار و ۶۹۰ قرارداد خرید و فروش و رهن و اجاره در کشور منعقد شده است.

قلی خسروی تعداد مبایعه نامه‌های منعقد شده کشور طی فروردین امسال را ۳۲ هزار و ۲۱ قرارداد و تعداد اجاره واحد‌های مسکونی را ۱۹ هزار و ۸۳ قرارداد اعلام کرد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در فروردین سال گذشته کل قرارداد‌های کشور ۵۴ هزار و ۳۶۴ مورد بوده است، بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان قرارداد‌ها طی یک سال گذشته نه تنها رشد نکرده بلکه ۵ درصد هم کاهش یافته است.

وی درباره وضعیت مبایعه نامه‌ها و اجاره نامه‌ها هم گفت: میزان مبایعه نامه‌های منعقد شده کشور امسال نسبت به فروردین سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

قراردادهای اجاره تهران ۲۶ درصد کاهش یافت
رئیس اتحادیه املاک استان تهران درباره میزان معاملات مسکن در استان تهران گفت: در فروردین امسال کل قرارداد‌ها ۹ هزار و ۷۷ عدد و میزان مبایعه نامه‌ها ۳ هزار و ۹۳۸ مورد بوده است.

وی افزود: کل قرارداد‌های اجاره منعقد شده در تهران طی فروردین ۹۸، ۵ هزار و ۷۳ مورد بوده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: کل قرارداد‌های منعقد شده تهران در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در بخش مبایعه نامه استان تهران هم شاهد کاهش ۴۰ درصدی بوده‌ایم به طوریکه در فروردین سال گذشته تنها ۶ هزار و ۵۳۵ قرارداد منعقد شده بود.

قلی‌خسروی گفت: سال گذشته در استان تهران ۶ هزار و ۸۳۹ مورد قرارداد اجاره به ثبت رسیده بود اما از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۲۶ درصدی میزان قرارداد‌های منعقد شده در بخش اجاره بوده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها