برداشت کلزا از ۲۰ هزار هکتار مزارع خوزستان آغاز شد

برداشت کلزا از ۲۰ هزار هکتار مزارع استان خوزستان با پیش‌بینی برداشت نزدیک به ۴۵ هزار تن دانه روغنی کلزار در سال زراعی ۹۷-۹۸ آغاز شده و منجر به شکرگزاری کشاورزان شده است.

برداشت کلزا از ۲۰ هزار هکتار مزارع خوزستان آغاز شد

کلزا از جمله گیاهان دانه‌روغنی مهم در مناطق معتدل است که از طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی برخوردار و برداشت دانه‌های روغنی کلزار از سطح 20 هزار هکتار از مزارع خوزستان آغاز شده است.

براساس بررسی‌های مسئولان امر، پیش‌بینی در سال جاری حدود 45 هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود که البته حدود 10 هزار هکتار از مزارع کلزای استان خوزستان نیز امسال دچار خسارت ناشی از سیل شده است.

شرایط آب و هوایی در استان خوزستان به دلیل بارش‌های بهاری و سیلابی باعث شده امسال کشاورزان برداشت کلزا را زودتر انجام دهند. براساس نظر کشاورزان در هر هکتار 2.5 تا 3 تن کلزار برداشت می‌شود.

استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کشت به موقع رشد باعث رشد میزان تولید کلزا در سطح مزارع استان خوزستان شده که این امر باعث شکرگزاری کشاورزان استان شده است.

بهبهان، رامهرمز، اندیمشک، دزفول، شوش و ایذه از عمده‌ترین تولیدکنندگان کلزا در سطح استان خوزستان هستند. متوسط عملکرد برداشت کلزار استان خوزستان نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

10 هزار هکتار از مزارع کلزا خوزستان از بین رفت

در همین زمینه کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: در سال زراعی 97-98 در سطح 30 هزار هکتار کلزا کشت شده که متاسفانه به دلیل وقوع سیل و طوفان نزدیک به 10 هزار هکتار آن را از دست دادیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: روند برداشت از 20 هزار هکتار کلزا شروع شده و تاکنون شش هزار هکتار آن صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها