تمدید فعالیت سامانه مسافری تلفن همراه/کاهش ۳۵ درصدی واردات رسمی با جولان گوشیهای مسافری+جدول

در هفته‌های اخیر برای دومین بار سامانه ثبت گوشیهای مسافری به نوعی از دسترس خارج شد تا گمانه زنی‌های تازه ای در این خصوص انجام شود.

تمدید فعالیت سامانه مسافری تلفن همراه/کاهش ۳۵ درصدی واردات رسمی با جولان گوشیهای مسافری+جدول

بر اساس آمار گمرک ایران در سال 97 حدود 340 میلیون دلار انواع گوشی تلفن همراه از گمرکات به صورت رسمی ترخیص شده است. هر چند ارزش دلاری واردات گوشی حدود 35 درصد کاهش یافه است اما به نظر میرسد حداقل یک میلیون دستگاه موبایل از طریق گمرکات کشور ترخیص شده باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه هم در این خصوص گفته است، تا پایان اردیبهشت ماه سامانه رجیستری برای واردات و ثبت تلفن همراه مسافری باز است. به گفته این مقام صنفی انتظار است تا با تأمین ارز واردات تلفن همراه برای واردکنندگان رسمی شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا نیاز بازار به طور کامل تأمین شود.

هشدار پلیس به دارندگان موبایل آیفون


بررسیها نشان می‌دهد در حالت عادی روزانه تا 20 هزار گوشی در سامانه مسافری ثبت می‌شود. مشخصا ثبت این تعداد بالا از تلفن همراه باید با اهداف تجاری انجام شده باشد. براوردها حاکی از ان است که حداقل 3 تا 4 برابر واردات رسمی از گمرکات، گوشی مسافری در سامانه مربوطه رجیستر می‌شود.

گفتنی است، هرچند دولت از گوشیهای مسافری نیز حقوق و عوارض را دریافت می‌کند اما با توجه به تخفیفهای در نظر گرفته شده از جمله معافیت 80 دلاری کالای همراه مسافر، تفاوت حقوق ورودی، بحث مالیات ارزش افزوده، همچنین مالیات عملکرد سالیانه عملا شاهد فرار مالیات یا معافیت مالیاتی قابل توجه در این حوزه هستیم که بایستی در این حوزه تدبیر مناسب صورت گیرد.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها