زمین‌گیر در صحرا/ تجهیزات نظامی آمریکا در صحرای طبس+ عکس

گروهی از مردم در حال تماشا و گرفتن عکس یادگاری با بقایای به جا مانده از هلی کوپترها و هواپیماهای نظامی آمریکایی در صحرای طبس هستند.

زمین‌گیر در صحرا/ تجهیزات نظامی آمریکا در صحرای طبس+ عکس

خبر فوری ؛ روز جمعه پنجم ارديبهشت 1359 در منطقه‌اي از صحرای طبس واقعه‌اي رقم خورد که نمودي از قدرت بي همتاي خداوند براي شکست دشمنان ايران و اسلام و تفسیر مجدد سوره فیل بود.
شايد كمتر كسي فكر آن را مي‌كرد؛ به دنبال تسخیر سفارت آمريكا در تهران و گروگان گرفتن كارداران اين سفارت توسط دانشجويان خط امام، كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا گروهي از نظاميانش را براي آزاد كردن گروگان‌ها و فراهم كردن زمينه‌اي براي كودتا، به جمهوري اسلامي ايران اعزام كند؛ اما در شرايطي كه به نظر مي‌رسيد همه چيز براي يك عمليات چريكي تمام‌عيار آماده است و خيال توطئه‌گران داخلي و خارجي به واسطه وجود كماندوهاي آموزش‌ديده و مجرب آمريكايی آسوده بود، خداوند با لشگري پنهاني به كوچكي دانه‌هاي شن نظامیان آمریکایی را با تمامی تجهیزات که از مدرنترین و مجهزترین در نوع خود بودند را را به خاک مذلت نشاند.
در حال حاضر پس از گذشت ۳۸ سال از این حادثه ، بقایای آثار این عملیات در صحرای طبس و کنار جاده مسیر یزد_ مشهد بعنوان جاذبه گردشگری در معرض دید گردشگران است.

منبع: عکس: محمدحسن صلواتی/ شهرآرا

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها