مصوبات علاج بخشی سدها عملی نشد/ برآورد خسارت سیل دقیق نیست

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند امکانات دولت کم است اما خسارت های سیل گلستان باید به موقع جبران و پرداخت شود.

مصوبات علاج بخشی سدها عملی نشد/ برآورد خسارت سیل دقیق نیست

نورمحمد تربتی نژاد عصر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور عدم استفاده از تجربیات گذشته و تحقیقات علمی است.

وی افزود: پس از سیل سال های ۸۰ و ۸۱ در گلستان همایش علمی عوامل سیل در گلستان و راه های جلوگیری از پیامدهای آن برگزار شد و در خلاصه نتایج همایش عوامل سیل در استان و راه های کاهش خسارت وجود دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در محلس شورای اسلامی گفت: در کل کشور شاهد عدم ارتباط بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی هستیم و این مهم آسیب های جدی وارد کرده است.

وی اضافه کرد: برآورد خسارت های سیل در گلستان دقیق نیست و همین امر باعث شده کشاورزان و صنعتگران متضرر و بی انگیزه برای تولید شوند.

تربتی نژاد با اشاره به اینکه امکانات دولت کم است اما باید خسارت های سیل در گلستان به موقع جبران و پرداخت شود، خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف بارها بر علاج بخشی سدهای گلستان برای جلوگیری از سیل و استفاده بهینه از آنها تاکید شده و مصوبه داشته ایم اما این مصوبات اجرایی نشده که مغایر با سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها