نگرانی از نظر روان آب های ناشی از ذوب برف در خوزستان نداریم

وزیر نیرو با اشاره به مدیریت در مناطق پایین دست خوزستان و کاهش خسارت های احتمالی، گفت: نگرانی از حیث روان آب‌های ناشی از ذوب برف‌های اطراف کارون و کرخه نداریم.

نگرانی از نظر روان آب های ناشی از ذوب برف در خوزستان نداریم

رضا اردکانیان ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات احداث سد لاسک در شهرستان شفت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت سدهای استان خوزستان، اظهار کرد: امسال با توجه به بارش‌های فراوان، روان آب‌های زیادی در استان خوزستان جاری شده است.

وی به برنامه ریزی برای کنترل این وضعیت و تلاش کارشناسان و متخصصان مدیریت سیلاب اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود ۱۵ کیلومتر برف در دو حوزه کارون بزرگ و کرخه و روان آب ناشی از ذوب برف‌ها که می‌تواند حتی به ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب برسد تمهیدات لازم برای ایجاد حجم خالی مورد نیاز در سدهای متعدد استان خوزستان اندیشیده شده است.

اردکانیان تأکید کرد: در کنار مدیریت فعلی در پایین دست و کاهش خسارت‌های احتمالی نگرانی از حیث روان آب‌های ناشی از ذوب برف‌های این دو منطقه نخواهیم داشت.

وی همچنین به سفر امروز خود به استان گیلان و بهره‌برداری از پروژه سد لاستیکی باغبانان شهرستان فومن و بازدید از آغاز عملیات اجرایی احداث سد لاسک در شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: هر دو پروژه سهم مهمی در تأمین منابع آب کشاورزی، آب شرب و حق آبه های زیست محیطی دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: استان گیلان یکی از استان‌های پربارش کشور است که در شرایط نرمال سالانه حدود ۵ میلیارد متر مکعب باران و روان آب‌های سطحی ناشی از آن دارد متأسفانه به دلیل نبود مخازن ضروری مورد نیاز و با توجه به اینکه مصرف این استان حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب است اما در طول سال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب دیگر نیز از سایر استان‌ها وارد این گیلان شده که این موضوع سبب بروز مشکلات فراوان در سال‌های خشک می‌شود..

اردکانیان تأکید کرد: برای حفظ محیط زیست گیلان نیازمند حفظ کشاورزی، تأمین معیشت کشاورزان و ایجاد سدها با توجه به ملاحظات زیست محیطی و انجام طرح‌های استحصال آب در استان و توسعه آنها هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ سد لاستیکی و همچنین طرح ساماندهی آب بندان ها در استان گیلان در حال اجرا است، گفت: نیازمند افزایش اجرای چنین طرح‌های در استان گیلان هستیم.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها