مطهری: وحدت اسلامی یعنی همه در یک جبهه مقابل دشمن باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از وحدت اسلامی این است که هر مذهب و فرقه‌ای بر عقیده خود بماند و همه در یک جبهه در مقابل دشمن باشند.

مطهری: وحدت اسلامی یعنی همه در یک جبهه مقابل دشمن باشند

علی مطهری که برای شرکت در شانزدهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه احناف خواف که در مصلای این شهر برگزار شد، گفت: قطعا ایجاد وحدت در کنار برقراری فرقه‌ها و اجازه ندادن به تفرقه افکنی توسط دشمن بهترین هدف و مقصود از وحدت هست.

وی ادامه داد: علمای زیادی از اهل سنت و اهل تشیع برای حفظ وحدت زحمت کشیدند آیت‌الله بروجردی بر این باور بودند که لازم است برای اجتهاد درست، فقیه شیعه بر فرق چهارگانه اهل سنت و احادیث ایشان تسلط کامل داشته و خود ایشان نیز بر این مهم تسلط کامل داشتند.

مطهری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز مدافع حقوق اهل سنت بوده و هست تا جایی که در سفر به کردستان مجوز پخش اذان اهل سنت از رادیو را صادر کردند.

وی بیان کرد: گام‌های خوبی برای رسیدن به اهداف اهل سنت برداشته شده که البته کافی نیست. از این گونه اقدام‌ها و همایش‌ها چه در دنیای شیعه و چه در دنیای سنی باید بسیار باشد و نباید از اصطلاح شیعه و سنی زیاد استفاده نمود و باید هدف گسترش اسلام باشد.

مطهری گفت: در آستانه سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری هستیم که ایشان در مقاله‌های مختلف مباحث زیادی در مورد وحدت داشتند و به فقه اهل سنت احترام زیادی قائل بودند؛ استاد مطهری هیچ ابایی از نقد کردن نداشتند و درباره عدالت‌گرایی خلیفه دوم نیز مطالب زیادی عنوان کردند. استاد مطهری هیچ تعصبی بر فرق شیعه و سنی نداشتند و به دنبال کشف حقیقت بودند.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین همایش دانش‌آموختگی طلاب حوزه علمیه احناف خواف با حضور علمای شیعه و سنی.خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و گلستان، برگزار شد که علی مطهری نایب رئیس مجلس و جمعی از اعضای فراکسیون اهل سنت و نمایندگان زاهدان، تربت جام، خاش، مقامات محلی و مردم شهرستان خواف در حال برگزاری است. در این آیین ۵۰۰ طلبه مرد و زن عمامه و چادر فضیلت بر سر می‌گذارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها