سامسونگ ۱۱۶ میلیارد دلار در بازار چیپست‌های موبایل سرمایه‌گذاری می‌کند

سامسونگ با یک برنامه ۱۰ ساله به هزینه ۱۱۶ میلیارد دلار قصد دارد پیشتاز بزرگ‌ترین تولید کنندگان چیپست‌های موبایل تا سال ۲۰۳۰ باشد.

سامسونگ ۱۱۶ میلیارد دلار در بازار چیپست‌های موبایل سرمایه‌گذاری می‌کند

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، سامسونگ وضعیت خوبی در زمینه فروش چیپ‌های حافظه دارد. به طوری که سه چهارم از درآمد عملیاتی سال ۲۰۱۸ این کمپانی به تولیدات نیمه هادی اختصاص داشته است.

در نتیجه می‌توان گفت با وجود آن که سامسونگ مانور تبلیغاتی زیادی روی محصولاتی مانند گلکسی اس 10 و گلکسی فولد می‌دهد، قسمت زیادی از درآمد این غول دنیای تکنولوژی به تولید محصولاتی مانند حافظه و نمایشگر برای دیگر کمپانی‌های فعال در این حوزه برمی‌گردد. حال سامسونگ باید با کمپانی‌هایی مانند TSMC رقابت کند؛ شرکتی که کار تولید کمپانی‌های را انجام می‌دهد که مانند اپل چیپست‌های مخصوص به خودشان را طراحی می‌کنند.


در حال حاضر به نظر می‌رسد سامسونگ برای به دست آوردن سهمی از این بازار تلاش می‌کند که می‌تواند شامل طراحی چیپست‌های جدید هم بشود. در این صورت، این کمپانی باید با برندهایی مانند کوالکام رقابت کند که با چیپست‌های اسنپدراگون خود طرفدارهای زیادی بین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ دارد. در همین راستا، یک سال از ورود چیپست‌های اگزینوس سامسونگ به بازار می‌گذرد. لازم به ذکر است که این کمپانی هنوز در این زمینه نمی‌تواند پا به پای سرعت اپل و هواوی پیش بیاید.

جدا از این موارد، سامسونگ برای ورود به این بازار ۱۵ هزار شغل جدید خلق خواهد کرد که نتیجه آن ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد بود؛ هزینه‌ای که ثابت می‌کند سامسونگ برنامه ویژه‌ای برای ورود به چنین بازاری دارد.

در نتیجه می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نزدیک سامسونگ تمرکز بیشتری روی تولیدات نیمه هادی نسبت به بازار مصرفی سری گلکسی داشته باشد. رویکردی که شاید نتیجه آن سود سامسونگ از فروش هر گوشی هوشمند دیگری در بازار موبایل خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها