وهم‌انگیزترین و عمیق‌ترین استخر جهان افتتاح شد! +تصاویر

به‌زودی ماجراجویان لهستانی و غواصان قادر به غوطه‌ور شدن و شیرجه‌زدن در عمیق‌ترین استخر شنای جهان خواهند بود.

وهم‌انگیزترین و عمیق‌ترین استخر جهان افتتاح شد! +تصاویر

این استخر در سمت جنوب‌غربی ورشو، پایتخت لهستان، در شهر Mszczonow قرار دارد. نام این استخر دیپ‌اسپات (Deep Spot) است و عمق آن به 45 متر می‌رسد. (شرکت فناوری کوپیک کورپوریشن این استخر را طراحی‌‎کرده‌ است و املیانو بارگوت، مسئولیت طراحی و تجهیز استخر را برای شیرجه و شنا را برعهده داشته‌ است. درجه حرارت استخر بین ۳۴-۳۲ درجه سانتی‌گراد است.) ظرفیت آب این استخر 8000 مترمکعب یا معادل 27 استخر 25 متری است.

هنگامی‌که این مکان درهای خود را در پاییز 2019 به‌روی مردم بگشاید، رکورد جهانی را از هتل مونته‌جروتو ترمه (Montegerotto Terme) می‌گیرد. این هتل دارای استخر شخصی به نام Y-40 Deep Joy به عمق 42 متر هم می‌باشد­.

تیم این پروژه امیدوار است که این استخر برای غواصان حرفه‌ای و با­تجربه مناسب باشد تا بتوانند مهارت‌های خود را تمرین کنند، اگرچه مبتدیان هم مجازند تا مهارت‌های شنا­ی خود را در این استخر بسنجند. افرادی که دوست ندارند خیس شوند می‌توانند از طریق تونل شیشه‌ای مخصوص که در زیرآب تعبیه‌ شده‌ است به تماشای آکواریوم ماهی‌ها که به استخر متصل است بپردازند.

استخر دیپ‌اسپات(Deep Spot) عنوان عمیق‌ترین استخر جهان را برای مدت طولانی‌ حفظ نخواهدکرد. استخر شنا بلو ابیز (Blue Abyss) در شهر انگلیسی کلچستر (Colchester) در حال حاضر آماده‌ است تا رکورد جهانی را با استخر 50 متری خود بشکند. این استخر قرار است در سال 2020 افتتاح شود.

منبع: لست سکند

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها