ظریف با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار کرد

وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در نشست روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح در مجمع عمومی سازمان ملل، به نیویورک سفر کرده است، با وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که به منظور شرکت و سخنرانی در نشست روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به تلاش‌های ایران برای گسترش روابط اقتصادی با ونزوئلا، بر تداوم حمایت ایران از این کشور و عدم دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا، لزوم رعایت حقوق بین الملل و همکاری و هماهنگی ایران با دیگر کشورهایی که مخالف یکجانبه گرایی در نظام بین الملل هستند، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های ایران از ونزوئلا و اهمیت تداوم رایزنی‌ها بین دو کشو، به اقدامات دیپلماتیک گسترده ونزوئلا برای مقابله با هجمه ناجوانمردانه برخی کشورها به رهبری آمریکا برای دخالت دردآور در امور داخلی این کشور اشاره و بر ثبات کشور و کنترل کامل دولت بر اوضاع، مخالفت عموم مردم ونزوئلا با دخالت‌های آمریکا و بالا گرفتن حمایت‌های مردم از دولت قانونی این کشور، سرسپردگی مخالفان این کشور به آمریکا و اجازه نداشتن آنها برای مذاکره، تاکید کرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها