پیش بینی وضعیت هواشناسی در سه روز آینده

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای سه روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید پیش بینی شده که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق وجود دارد.

پیش بینی وضعیت هواشناسی در سه روز آینده

«فریبا گودرزی» افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته، وزش بادهای شدید در نیمه غربی احتمال خیزش گرد و خاک در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، بخش های شرقی کرمان و بخشی از یزد را به همراه دارد.

وی درباره وضعیت بارندگی در کشور گفت: امروز و فردا در شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال آذربایجان شرقی وآذربایجان غربی بارش های پراکنده باران و برف خواهیم داشت، جمعه و شنبه علاوه بر این مناطق انتظار داریم غرب کشور نیز بارش های پراکنده داشته باشد.

گودرزی افزود: آبهای جنوب کشور نیز تا سه روز آینده مواج و متلاطم است. از این رو ساکنان مناطق جنوبی کشور برای تردد با شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، احتیاط کنند.

وی اظهار داشت: از امروز تا اوایل وقت روز شنبه هوای سرد بر روی نوار شمالی کشور مستقر است، اما در سایر مناطق کشور روند افزایش دما را خواهیم داشت.

تهران گرمتر می شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای امروز تهران کمی تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح پایتخت 4 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز به 15 درجه بالای صفر می رسد. از فردا نیز روند افزایشی دما را در تهران خواهیم داشت؛ به طوری که فردا و پس فردا کمینه و بیشینه دمای تهران به ترتیب 6 و 16 و 8 و 20 درجه می شود.

گودرزی گفت: همدان با دمای منفی 5، زنجان منفی 4، اردبیل منفی 3 و بندرعباس 29 درجه بالای صفر ، اهواز 27 درجه و زاهدان 26 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها