واکنش علی عسکری در پی سخنان رهبرانقلاب مبنی بر عدم اجرای مسابقات بخت‌آزمایی در صدا وسیما

رئیس سازمان صداوسیما گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد فرهنگ کار به مناسبت روز کارگر، نسبت به بروز و ظهور رسانه‌ای اسپانسرهایی که مانع این فضیلت هستند تجدید نظر کنید.

واکنش علی عسکری در پی سخنان رهبرانقلاب مبنی بر عدم اجرای مسابقات بخت‌آزمایی در صدا وسیما

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با هزاران نفر از کارگران با تأکید بر اینکه نباید فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده را در مردم ترویج کنیم، فرمودند: «باید فرهنگ کار، تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند.»

بنا بر این گزارش، در پی فرمایشات مقام معظم رهبری، رئیس سازمان صدا وسیما در دستوری به اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما خواستار تجدید نظر در ظهور و بروز رسانه‌ای اسپانسرهایی شد که مانع ترویج فرهنگ کار و تلاش هستند.

در این دستور که خطاب به مهدوی مهر مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیماست، آمده است: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در مورد فرهنگ کار به مناسبت روز کارگر، نسبت به بروز و ظهور رسانه ای اسپانسرهایی که مانع این فضیلت هستند تجدید نظر کنید .

در پی این دستور باید دید سطح تغیر حضور اسپانسرها در تلویزیون چقدر خواهد بود و رسانه ملی برای این موضوع چه چاره‌ای خواهد اندیشید.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز در واکنش به پاسخ استفتای آیت‌الله مکارم شیرازی و سخنان مقام معظم رهبری، گفت: باید یک تصمیم عاجل در صداوسیما گرفته شود که این ستاره‌مربع‌ها چه سرمنزلی دارند و جوایز میلیونی چگونه بدست می‌آید.

استفتاء آیت‌الله مکارم شیرازی و صحبت‌های روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران، مسئله «بخت‌آزمایی» و کسب درآمدهای خاص برخی از اپلیکیشن‌ها و مسابقات تلویزیونی کار را به شورای نظارت بر صداوسیما کشاند. قرار است در جلسه بعدی این شورا، این موضوع مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: بارها گفته‌ام که درآمدهای مالی صداوسیما باید شفاف شوند. این ستاره‌ مربع‌ها چه سرمنزلی دارند و نحوه درآمدشان چگونه است و این جوایز میلیونی چگونه بدست می‌آید؟ این‌ها همیشه ابهاماتی بوده که منتظر هستیم مسئولین ذیربط به این سوالات و ابهامات پاسخ بدهند. بایستی خیلی جدی‌تر از گذشته پیگیر گزارش‌هایی از سازمان صداوسیما خصوصاً بازرگانی سازمان باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتایی درباره یک مسابقه تلویزیونی پاسخ داده‌اند که کسانی که در این نوع مسابقات شبیه به بخت‌آزمایی شرکت می‌کنند کار حرامی انجام داده‌اند و مالک آن جوایز نیستند. امروز هم مقام معظم رهبری در خصوص کسب درآمد نامشروع عده‌ای صحبت کردند که عده‌ای بدون تلاش و زحمت درآمدهای اتفاقی برایشان حاصل بشود قطعاً اگر این سرمنشایی در رسانه‌‌ای مثل صداوسیما باشد باید مورد بررسی و تحقیق جدی قرار بگیرد و البته باید این روند سریع‌ترمتوقف شود. تبعاً شورای نظارت در این موضوع ورود جدی خواهد داشت و این روند را قطعاً پیگیری می‌کند ان‌شاالله نتیجه تصمیم‌گیری‌هایش را هم اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این روند سریع‌تر متوقف شود به معنای این است که برخی از مسابقات تلویزیونی متوقف خواهند شد، تأکید کرد: آیا این منشأ درآمد صرف تبلیغات است یا اینکه کسب پول برای ایجاد یک درآمد ویژه در فضای اپلیکیشن مربوط به برخی از برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی است. البته برخی از اپلیکیشن‌ها هم هستند در عرصه‌های دیگر فرهنگی جامعه کار می‌کنند و تبلیغات آن‌ها در صداوسیما پخش می‌شود. در هر دو حالت به نظرمن باید صداوسیما راجع به آن یک تصمیم عاجل و جدی بگیرد که در فضای کشور این نوع اتفاقات، تکرار نشود.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • بهروز
    0

    جناب عسکری با این مدل دستور دادن بیشتر شبیه رهبر میمونن تا مدیر..خودِ رهبر عزیز اینجور دستور نداده بودن که ایشون دستور میدن...بعدشم مگه تو مدیر همون صدا و سیما نیستی که حالا خودتو کشیدی کنار..‌چرا تا زمانی که رهبر امر نکرده بودن یادت نبود دستور کنسل مسابقات بخت آزمایی رو بدی‌؟

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      بالاخره نفرین عادل جواب داد

    • سعید
      0

      بازهم تجربه ثابت کرده رهبر وقتی وارد عمل میشن و تذکر میدن‌که ببینن بقیه مسوولین مربوطه خوابن، اونوقت حضرت آقا تذکر میدن... بحث اینه که کار نباید به اون جایی برسه که این طور تذکرات داده بشه، وخود مسوولین جلوگیری کنن..

  • حمید منصوری
    0

    یادم اوایل انقلاب بیشترین انتقادی که از رژیم گذشته داشتیم بحث بلیط دو قلو با مرغ و ماهی بود که فکر کنم هر بلیط ۲۰ ریال ارزش داشت و می گفتیم رژیم قمارخانه راه انداخته ولی نمی دانم اسم این برنامه های سیما را چه بگذاریم که هر هفته میلیارد ها تومان جیب مردم را میزند ؟

  • داریوش صداقت
    0

    این پولا بر نمیگرده ، مطمئن باشین

  • محشن
    0

    به نظرتون شرکت در مسابقهای فوتبال فانتزی هم قمار هستش؟؟؟؟؟؟

  • علیرضافرزانه آزاد
    0

    این خیلی واضحست وقتی یک معامله حرام اتفاق میافتد بایدهمه پولهایی حاصله به صاحبان اصلیش برگردد واز آنهاحلالبودنیز طلبیده شود اشخاصی هم که بالجاجت علیرغم تذکرات مراجع ودلسوزان اینکار را ادامهه داده اند برکنارشوند حتی دستمزدسلبریتی های مجری نیز بازپسگرفته شود

  • محمد
    0

    معلومه شما رسانه ای ها به خاطر فردوسی پور دارید این خبرها را پر رنگ می کنید و دلتون واسه مردم نسوخته وگرنه خیلی چیزهای دیگر بوده که تذکر دادن ولی شما رسانه هافقط خبر می زدین و عبور می کردین ولی پر رنگ نمی کردین اگر بخواهی کارهای حرامی که تا الان صد بار گفتند و شما از ان عبور راحت کردین بگویم به شما؟

  • محسن
    0

    اول بایستی با متولیان صدا وسیما برخورد شود نه اینکه بیایند خود را بیگناه جلوه دهند و طلبکار باشند چون این کار با اطلاع آنها انجام شده است

  • ولی‌صاعد
    0

    باید‌یکی‌جواب‌بده‌‌چرا‌آقای‌فروغی‌برنامه‌ای‌که‌ طرفداران‌میلیونی‌داره‌رو(نود)قطع‌میکنه وبرنامه‌قماربازی‌راه‌میندازه‌این‌همه‌پول‌ کجارفته‌باید‌به‌مردم‌برگردونند.ومدیر‌شبکه سه‌هم‌اخراج‌بشه

  • اکبر غلامی
    0

    تمام تلویزیون شده روبیکا و اپلیکیشن و .... کازیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی دست امریکارو از پشت بسته

  • مریم حسنلو
    0

    اگر حرام بوده باید پول به جیب مردم برگردانده شود

  • بانو۵۸
    0

    باید این کار رو زودتر انجام میدادن چطور پول برمیگردونن ؟،باید جلوی تبلیغ چیپس و پفک و هر چی برای بچه ها مضر رو هم بگیرن

  • یوسف آقازاده
    0

    سلام بله باید پول مردم را برگرداند تا یادشان بماند که دیگر این اشتباهات را تکرار نکنند

  • رضا
    0

    مشکل اینه که قدرت مافیایی در کشور در همه زمینه ها حرف اول رو میزنه سر وته کشور دزدی و فرصت جیب مردم خالی کردنه هر کی از طریقی یه گاز میزنه حالا که جیب میلیونها آدم خالی شده به فکر افتادید؟ جالبه

  • امیر نظری سرشکه
    0

    آیا جایزه دادن گناه است بانک هم جایزه میده چرا دارید ظلم میکنید آیا این مسئولینی که میلیاردی می خورن این گناه نیست پول ملت را میخورن این جنایت نیست حالا یه برنامه ای داره به دادمردم میرسه باید درشو گل بگیرید بهتره جلوی فساد ها رو بگیرید البته اگه به شما فشار نمیاد

  • کبری خداداد
    0

    کاملا موافق سخنان رهبر عزیزم میباشم به نظرم این راهی که توی تمام کانالها و برنامه های سیما پیش گرفته شده به جز قمار و انجام عمل حرام چیز دیگه ای نیست

    نظرات شما -
    • امیر نظری سرشکه
      0

      من هم با حرف شما موافقم باید فرموده رهبری رو گوش کرد شاید مشکلی حل شود انشالله اما آیا زیر پا گذاشتن حق مردم در این کشور و نادیده گرفتن مردم حرام نیست ؟?

  • سعید
    0

    همون تابستون که این مسابقات پخش شد، گفتم بیشتر ازین که مردم سود کنن وفرهنگ مطالعه بین ملت رواج پیدا کنه، راستشو بخواین مدیران وبرنامه سازان میلیاردها سود میکنند... مردم باور کنید وقتی اینجور مسابقات تو یه مملکتی رواج پیدا میکنه، بیشتر اون کشور رو به سمت جهان سومی بودن پیش میبره...! تجربه ثابت کرده!

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا که خجالت داره! یعنی تا بحال نمی دونستید اینکار حرامه!؟ چطور مدیر مسلمان ومتشرعی هستید که احکام اولیه اسلام رو نمی دونید؟ نه تنها برنامه برنده باش قماره بلکه تمام برنامه هایی که به روش های دیگر از مردم پول میگرند و بعد قرعه کشی می کنند و یک یا چند نفر را برنده می کنند قماره و حرام. ‌حتی برنامه هایی که میگه پیامک کنید و نتیجه فلان بازی رو پیش بینی کنید یا به فلانی ها رای بدید. چون اینا هم پول جایزه را از پول پیامکهایی که مردم می فرستند در می آورند

  • اسماعیل
    0

    وای بر این صدا و سیما که اسم اسلام رو هم روی خودش گذاشته، و متاسفانه فرهنگ قمار رو داره ترویج میکنه.

  • هم وطن
    0

    متاسفانه صدا و سیما محلی برای قمار بازی و کلاه گذاری شده است. اوف بر مسئولی که بی کفایت است.

  • دنا
    0

    همه ادارات دارن از جیل مردم ور کش می کنن علی الخصوص صدا سیما و بانک ها و مخابرات

  • هادی اله یاری رزنی لیانا
    0

    عدالتِ خدایِ عادل...

  • رسولی
    0

    ای آقا خیلی چیزا حرام هست ,مثلا از پول بیت المال بر میدارند افرادی رو تو خیلی از ارگان ها میفرستن حج و یا سفر زیارتی وبا پول بیت‌المال برای اعزام حجاج ارز با قیمت پایین اختصاص میدن,وخود سازمان حج و زیارت ,ازپول مردم که دارند میرن حج کلی سود میکنه

  • ستاره ادیبی
    0

    ای بابا وقتی خود مردم راضی هستن پول میدن من و شما ناراضی باشیم مردم میتونن شرکت نکنن این همه بانکهای به ظاهر اسلامی ما دارن ربا میخورن هیچ کس چیزی نمیگه جلوی این همه سود های کلان بانکی که از حیب مردم میره رو نمیگیرن کافیه یه قسط شون عقب بیوفته بعد یه مافیا راه انداختن دارن جلوی برنامه های پربیننده رومیگیرن اول نود حالا هم برنده باش

  • عشقی
    0

    برادر من من چهل ساله که دروغ و فریب و دزدی تو این مملکت نهادینه شده و زندگی مردم رو تحت تاثیر قرار داده است ضمن اینکه اینقدر از مال و ثروت ومنابع این اب وخاک که متعلق به همه احاد مردم هست بصورت لحظه ای ومداوم در حال غارت و چپاول شدن و سرازیر شدن به انطرف مرزها هست که این مورد مثل برگی در برابر اقیانوس بی انتهای جنگل میمونه. وقتی تواین مملکت میری یکدونه دندونت رو بکشی باید دویست هزارتومان بدی بعدهلال احمر باافتخار تیزر تلویزیونی تبلیغ اقداماتش رو در شهر نایروبی کشور افریقایی کنیا نشون میده که با پول ملت ایران لطف کردن وچهار بیمارستان فوق تخصصی با تمام تجهیزات ساختن وبصورت تمام وقت وکاملا رایگان به ملت عزیز افریقایی خدمت ارایه میدن. وکسی هم نیست که ازاینها بپرسه با چه منطق وعقل سلیمی چنین غلط اضافی کردین .تازه هم بپرسین کی هست که جواب بده. خدا خیرتون بده خیلی وقته این مملکت بی صاحب شده ودروغ وفریب وخیانت و دزدی دراون جزیی از امور روزانه وعادی عادی شده.والسلام.

  • امیرجعفرزاده
    0

    مشکل مملکت ما یکی دوتا نیست ، موارد مشابه این ، بسیار است .از سود وامهای بانکی گرفته تا پیش فروش خودرو و ... . ای کاش همه موارد و مشکلها اعم از کوچک و بزرگ واقعا و واقعا پیگیری و رفع شود .

  • Mohaddeseh
    0

    الان يني همه ي كار مملكت درست و حلاله ، فقط برنده باش و نود و مسابقه هاي پيامكي شده حرام و قمار؟؟؟؟ يني مردم اينقد بي فكرن كه ندونن بابت اين كارها بايد پول بدن؟ پس لابد خودشون ميدونن كه شركت ميكنن و بعدش نبايد گله و شكايتي داشته باشن، يا شركت نكنن يا بعدش حرف و حديثي پيش نيارن، از طرفي بجاي اين كارها برن اوضاع داغون و افتضاح كشور رو سروسامون بدن كه معلوم نيس به كجا داريم ميريم، اين همه پول بيت المال و مردم بدبخت داره نيست و نابود ميشه اينا قمار و حروم نيس؟؟؟ خيلي جاها دارن حقوق هاي نجومي ميگيرين اينا حروم و قمار نيست؟ دزدي ميكنن بدون بازخواستي اينا حروم و قمار نيست؟ اين همه سال داره اين مسابقات و مسابقه هاي پيامكي پخش ميشه، الان شده حروم و قمار؟ برن جلو كارهاي پنهاني اي كه فقط خدا ازشون خبر داره رو بگيرن، كارهايي كه يه سري مسئولين و دادگاه ها و اداره جات دارن با بي شرمي انجام ميدن رو حروم و قمار بدونن. همسر من ده ميليون بدهكار بوده، الان شده بيست و يك ميليون، اين سود اضافه كه بابتش دو بار هم بازداشت شده و هنوز سه ميليون ديگش موندن، اينا حروم و قمار نيست؟ خدا عاقبت همه رو بخير كنه، خدايي هم هست، عدالتي هم هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها