سرقت از حساب توسط همکار

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز که با سوء استفاده از اعتماد همکارش اقدام به خالی‌ کردن حساب بانکی وی کرده بود خبر داد.

سرقت از حساب توسط همکار

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر این که مبلغ 20 میلیون ریال به صورت غیر مجاز و در قالب خرید اینترنتی از حساب بانکی وی برداشت شده و او هیچ اطلاعی از نحوه برداشت‌ها ندارد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: متهم با استفاده از رمز دوم کارت عابر بانک شاکیه اقدام به خرید کالا و شارژ می‌کرد که با انجام تحقیقات فنی هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی همکار شاکی در یک شرکت خصوصی است.

رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: به گفته متهم، شاکی از همکاران او بوده و چندی پیش برای وی خرید انجام داده بود که در یک فرصت با ذخیره اطلاعات شامل شماره کارت و رمز دوم در گوشی، سپس به صورت اینترنتی از کارت او خرید کرده است.

سرهنگ سرخوش ‌نهاد با بیان اینکه ساده ترین راه کلاهبرداری از کارت عابر بانک، دسترسی به اطلاعات حساب است، افزود: به هیچ عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهید.

** توصیه های فتا برای جلوگیری از کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت

رییس پلیس فتا همدان گفت: ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی از سوی کلاهبرداران در خصوص برنده شدن در قرعه کشی های مختلف از شگردهای کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه های خود به طرف دستگاه های خود پرداز و خالی کردن حساب های بانکی است.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: کلاهبرداران با شیوه هایی از قبیل تماس از طرف شرکت همراه اول، ایرانسل و رایتل، برنامه رادیویی و تلویزیونی، فروش سکه های عتیقه و وعده‌های واهی، مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب و ایجاد اشتیاق برای دریافت جوایز و هدایا در مخاطبان، طعمه های خود را شکار می کنند.

وی اضافه کرد: افراد سود جو پس از دعوت طعمه به نزد بانک و پیشنهاد ورود به منوی انگلیسی، با توجه به تسلط نداشتن و آشنایی شما به این منو و اطلاع از موجودی، اقدام به انتقال وجه نقد به حساب خودشان می کنند.

رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: کلاهبرداران با چرب زبانی و شیوه های گوناگون فرد را مورد تخلیه اطلاعاتی قرار داده و از این طریق به موجودی حساب شما دسترسی پیدا می‌کنند.
سرهنگ سرخوش اضافه کرد: با توجه به افزایش روز افزون استفاده افراد از شبکه های اجتماعی و ورود به فضاهای مجازی، احتمال بروز جرم در این شبکه ها افزایش یافته و افراد کلاهبردار با اطلاع از ناآشنایی مردم به برنامه ها و عملیات های اینترنتی، با جلب اعتماد و فریب سوژه های مورد نظر خود، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی، هویتی و دریافت رمز حساب های بانکی افراد کرده و لطمات جبران ناپذیری را وارد می کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان در صورت دریافت هر گونه پیامک و تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی، فروش سکه های عتیقه، برندگان رادیو، قبل هرگونه اقدام ابتدا با نزدیکترین یگان انتظامی و مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس برقرار و موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

** کشف یک هزار قطعه مرغ قاچاق در فامنین
فرمانده انتظامی فامنین گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، با پایش محورهای ارتباطی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی موفق به کشف یک هزار قطعه مرغ قاچاق و بدون مجوز بهداشتی شدند.
سرهنگ علی حسن حیدری با بیان اینکه یک متهم دستگیر و یک دستگاه کامیون توقیف شد اضافه کرد: کارشناسان ارزش مرغ های کشف شده را حدود 500 میلیون ریال ارزیابی کرده اند.
وی بر عزم جدی پلیس در مبارزه با اخلال گران اقتصادی و قاچاقچیان کالا تاکید کرد و از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک به قاچاق کالا و ارز را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند.

** دستگیری سارق احشام در اسدآباد

فرمانده انتظامی اسدآباد گفت: روز گذشته در پی مراجعه حضوری فردی به پاسگاه جنت آباد شهرستان اسدآباد مبنی بر سرقت چهار راس گوسفند و 10عدد بوقلمون وی توسط شخصی به هویت معلوم، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ افشین یاری افزود: پس از بررسی موضوع و شناسایی متهم، با راهنمایی شاکی، نامبرده در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد و دام ها و پرندگان خانگی کشف و تحویل مالباخته شد.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها