هشدار دادستان شهرضا به گران‌فروشان؛ تکرار گرانفروشی سبب تعطیلی واحد صنفی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: بر اساس مقرراتی که به دادگستری ابلاغ شده و از ضمانت اجرای قوی‌تری برخوردار است، تکرار گرانفروشی برای بار دوم، سبب تعطیلی واحد صنفی می‌شود.

هشدار دادستان شهرضا به گران‌فروشان؛ تکرار گرانفروشی سبب تعطیلی واحد صنفی می‌شود

امام جمعه شهرضا عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرضا با تأکید بر اهمیت رسیدگی به امنیت و فضای سبز پارک‌های سطح شهر اظهار داشت: به فصل گرما نزدیک می‌شویم بنابراین مردم در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر بیشتر حضور پیدا می‌کنند که باید امنیت شهروندان در این اماکن حفظ شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با اشاره به نزدیک شده به ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه بهتر است درباره لزوم رعایت حرمت این ماه با روی گشاده و سخن نیکو به افراد متخلف تذکر داده شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی مردم ضرورت دارد نظارت بیشتری بر فعالیت اصناف و بازاریان وجود داشته باشد، گفت: نایاب شدن بعضی اقلام و کالای ضروری یا تفاوت زیاد در قیمت اجناس عرضه شده، سبب سردرگمی و ناراحتی شهروندان شده است.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر لزوم توجه به مطالبات مردمی و صنفی در شهرستان شهرضا بیان کرد: باید پیش از اعتصاب و اعتراضات صنفی به مطالبات مردم توجه شود، مسئولان وعده‌هایی به معلمان و رانندگان داده‌اند که به بعضی از آنها عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وعده‌هایی که پیش از این به برخی از اصناف و گروه‌ها و شاغلان داده شده باید راستی آزمایی شود تا ببینیم به چه تعداد از آنها عمل شده است، خاطرنشان کرد: بدقولی مسئولان و عمل نکردن به وعده‌ها، سبب نارضایتی مردم می‌شود، بنابراین یا نباید وعده‌ای مطرح شود یا باید در زمان مقرر به وعده‌ها عمل کنند.

یعقوبی با انتقاد از برگزار نشدن جشن بزرگ نیمه شعبان توسط شهرداری شهرضا، تصریح کرد: برگزار نکردن این جشن با توجیه کمک به سیل‌زدگان، پذیرفته نیست، هیأت‌های مذهبی هم به سیل‌زدگان کمک کردند و هم سالروز ولادت امام زمان(عج) را به بهترین شیوه برگزار کردند.

وی با بیان اینکه ادارات دولتی و دستگاه‌ها باید همراه مردم و همانند آنان برای بزرگداشت ایام مذهبی تلاش کنند، افزود: امروز بهترین معروف، یاد امام زمان(عج) و توجه دادن افراد به آموزه‌های دینی است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه امروز دشمن از شبیخون فرهنگی برای ایجاد شبهه در جوانان تلاش می‌کند، گفت: دشمن درصدد است تا نسل جوان را نسبت به احکام اسلام و عقاید انقلابی بدبین کند، در چنین شرایطی باید همه مراسم‌های ملی و مذهبی باشکوه برگزار شود.

کمیته نظارت بر نرخ‌گذاری کالا و خدماتدر شهرضا

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به محلی برای بیان اعتراضات صنفی و ایرادات مردم از کارکرد دستگاهای اجرایی تبدیل شود، اظهارداشت: باید در هر جلسه از نمایندگان یکی از اقشار دعوت شود تا مطالبات خود را مطرح کنند تا به مطالبات آنها رسیدگی شود.

محمد محسنی‌اژیه با بیان اینکه باید محل مناسبی برای دوچرخه‌سواری بانوان در نظر گرفته شود، افزود: بانوان نیز حق دارند از امکانات اجتماعی موجود استفاده کنند، بنابراین باید امکانات و فضای ورزشی لازم در شهرستان شهرضا در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر نرخ‌گذاری کالا و خدمات در شهرضا، بیان کرد: مصوبات این کمیته از ضمانت اجرایی بیشتری نسبت به سایر مقررات دارد و به همین دلیل از همه ظرفیت‌های آیین‌نامه اجرایی برای این‌منظور استفاده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با تأکید بر اینکه نظارت‌های عادی بر عملکرد کسبه و عرضه‌کنندگان خدمات کافی نیست، تصریح کرد: از این پس بدون اغماض و چشم‌پوشی، در مرحله نخست به کسبه متخلف اخطار کتبی و در مرحله دوم واحد صنفی آنان تعطیل و بر سر در آن، پارچه نوشته‌ای مبنی بر گران‌فروشی مالک، درج می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه نرخ‌گذاری و میزان سود قانونی هر کالا و خدمت در قانون تعزیرات مشخص شده است و باید در معرض دید عموم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستانی با همه توان با موارد تخلف برخورد می‌کنند، اما در بسیاری از موارد نظارت کارآمد بر نرخ‌گذاری و جلوگیری از گران‌فروشی، نیازمند همکاری بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

محسنی اژیه با اشاره به اخذ تعهد کتبی از هشت قصاب در شهرستان شهرضا به علت گران‌فروشی گفت: بر اساس مقرراتی که به دادگستری ابلاغ شده و از ضمانت اجرای قوی‌تری برخوردار است، تکرار گرانفروشی برای بار دوم، سبب تعطیلی واحد صنفی می‌شود.

وی بیان کرد: مسئولان باید آستانه تحمل خود را برای شنیدن انتقادات مردم افزایش دهند، بالاترین شأن یک مسئول در نظام اسلامی، خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با انتقاد از وضعیت نامناسب آسفالت معابر شهری شهرضا، اظهارداشت: آسفالت معابر در شهرضا باید اطلاح شود، اگر آسفالت خراب سبب ایراد خسارت ملی یا جانی به شهروندان شود، در صورت شکایت فرد خسارت‌دیده قابل پیگیری قضایی است.

نارضایتی معلمان از وعده‌های عمل نشده مسئولان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرضا در ادامه این جلسه با انتقاد از اینکه معلمان از وعده‌های عمل نشده مسئولان و تأخیر در پرداخت معوقات خود ناراضی و ناراحت هستند، اظهار داشت: بسیاری از معلمان بازنشسته که در قالب طرح خرید خدمت با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، اعلام کرده‌اند فرزندان تحصیل‌کرده و بیکاری در منزل دارند که اشتغال آنان به بحرانی برای خانواده‌های آنان تبدیل شده است.

محمود رستگار با بیان اینکه استفاده از معلمان بازنشسته در قالب طرح خرید خدمت یا هر ابزار قانونی دیگر، مُسکن موقتی است و مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند، افزود: باید به جای استفاده از نیروهای بازنشسته مجوز استخدام رسمی یا حق‌التدریس معلمان جوان صادر شود.

وی با تأکید بر اینکه استخدام معلمان جوان هزینه کمتری برای آموزش و پرورش دارد، خاطرنشان کرد: اگر مجوز قانونی برای آموزش دانش‌آموختگان بیکار دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان صادر و پس از آن این افراد به صورت نیروی حق‌التدریس به کار گرفته شوند، تاحد زیادی مشکل نظام آموزشی کشور حل می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه معلمان بازنشسته کارایی معلمان جوان را ندارند، تصریح کرد: معلمان بازنشسته به دلیل معضلات مالی حاضر به همکاری مجدد با آموزش و پرورش شده‌اند، بنابراین باید برای حل مشکل نظام آموزشی کشور چاره‌اندیشی اساسی شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها