بسته جدید رونق بازار مسکن هفته آینده رونمایی می‌شود + جزئیات

رئیس هیئت مدیره بانک مسکن گفت: 400 هزار واحد برای سال‌های 98 و 99 برنامه ریزی شده است. ضمن اینکه 500 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل می شود تا پرونده مسکن مهر بسته شود.

بسته جدید رونق بازار مسکن هفته آینده رونمایی می‌شود + جزئیات

ابوالقاسم رحیمی انارکی اظهار کرد: دولت در این زمینه برنامه‌های ویژه ای دارد به طوریکه در مجموع طی دو سال آینده 900 هزار واحد مسکونی در کشور عرضه خواهد شد که می‌تواند یک ظرفیت قابل توجهی را برای رشد اقتصادی، رونق تولید و حتی افزایش اشتغال فراهم کند.

رحیمی انارکی با بیان اینکه مهمترین موضوع در صنعت ساختمان موضوع تامین مالی است گفت: اگر این موضوع حل نشود این طرح ها و پروژه ها ولو با طراحی زیبا روی کاغد خواهند ماند و اجرا نخواهد شد بنابراین مهمترین موضوعی که در این بسته پیش بینی شده تامین مالی پروژه ها است.

وی یادآور شد: سعی کردیم روش های تامین مالی متنوع در این بسته پیش بینی شوند. یکی از مهمترین منابعی که ما امکان نقد کردن آن را تاکنون نداشتیم، تسهیلاتی است که در پرتفوی بانک نگهداری می شود و به عنوان دارایی بانک است که خالص آن حدود 110 هزار میلیارد تومان برآورد می شود. بخش قابل توجهی از این تسهیلات می تواند در قالب اوراق مشارکت رهنی یا اوراق MBS به نقدینگی جدید تبدیل شود و یک جریان جدید مالی را در مجموعه بانک مسکن و شرکت‌های تابعه ایجاد کند و موجب توسعه فعالیت‌ها باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: این بسته هفته آینده در اولین همایش بانک مسکن رونمایی شود تا یک تحرک جدید در مجموعه بانک و شرکت‌های تابعه ایجاد شود.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها