وزیر دفاع لبنان: شرایط کنونی بیانگر جنگ قریب الوقوع با اسرائیل نیست

وزیر دفاع لبنان تأکید کرد که شرایط کنونی نشان نمی‌دهد اسرائیل در آینده نزدیک قصد جنگ علیه لبنان را داشته باشد.

وزیر دفاع لبنان: شرایط کنونی بیانگر جنگ قریب الوقوع با اسرائیل نیست

الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان در کنفرانس مطبوعاتی در جریان بازدید از مقر فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) در شهر الناقوره در جنوب لبنان گفت: ما به موسم تعطیلات تابستان و ورود توریست‌ها نزدیک می‌شویم و اوضاع امنیتی درسرتاسر کشور و مناطق مرزی کاملا امن است. ارتش به وظایف خود درباره حمایت از تمامی خاک لبنان ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع لبنان تأکید کرد که شرایط کنونی نشان نمی‌دهد اسرائیل در آینده نزدیک قصد جنگ علیه لبنان را داشته باشد. استفان دل‌کول، رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان نیز همین نظر را دارد.

وی افزود: ارتش لبنان به حفظ امنیت در جنوب پایبند است. نیروهای سازمان ملل نیز به ارتش لبنان در این منطقه کمک می‌کنند. 5000 نظامی لبنانی در منطقه جنوب هستند. نیروهای یونیفل نیز تعدادشان به 15 هزار تن می‌رسد. حفظ امنیت و ثبات در این منطقه حضور دستکم 10 هزار نظامی از ارتش لبنان را می‌طلبد. ما همچنان از اسرائیل می‌خواهیم از اراضی اشغالی‌مان عقب‌نشینی کند. لبنان از هیچ تلاشی برای رسیدن به راهکاری درباره این اراضی فروگذاری نخواهد کرد.

از سوی دیگر دستگاه امنیت لبنان امروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای به شهروندان لبنانی و رؤسای دفاتر گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی هشدار داد که اسرائیل قصد دارد از طریق هیئت‌های گردشگری به لبنان نفوذ کرده و به عضوگیری از لبنان‌ها پرداخته و از آن‌ها برای اهداف امنیتی و اطلاعاتی استفاده کند.

در این بیانیه آمده است: افراد و شرکت‌هایی هستند که در حال تبلیغ سفرهای توریستی به لبنان هستند و از طریق پست الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ می‌پردازد بدون اینکه دفاتر رسمی داشته باشند. این‌ها تلاش میکنند تا با نفوذ در لبنان افرادی را برای اهداف امنیتی اطلاعاتی به خدمت گیرند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها