آمادگی‌های نیروهای مسلح باعث عدم همراهی با سیاست خصمانه آمریکا شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمادگی‌های نیروهای مسلح و عوامل دیگر باعث عدم همراهی سایر کشورها با سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران شد.

آمادگی‌های نیروهای مسلح باعث عدم همراهی با سیاست خصمانه آمریکا شد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش شامگاه چهارشنبه در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران اظهار داشت: نیروی زمینی افتخار دارد که با برگزاری این مراسم، میزبان وابستگان محترم نظامی کشورهای دوست در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور پرشکوه و معنادار ملت بزرگ ایران در جشن بزرگ ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن جلوه ماندگار انسجام، همبستگی، زمان شناسی و حماسه‌ای خیره کننده از عظمت و بزرگی این ملت بود. ملت ایران اسلامی به رغم تمامی تبلیغات منفی آمریکا و متحدانش با لبیک به ندای رهبری و پایداری از آرمانهای اصیل انقلاب بار دیگر همه معادلات و نقشه‌های شوم دشمنان نظام و بدخواهان ملت را نقش بر آب کرد و پاسخی درخور و قاطع زیاده خواهی‌های بیگانگان و بدخواهان ایران اسلامی داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان ما از ماه‌ها پیش با عهدشکنی توسل به تحریم‌های ظالمانه و بکارگیری همه توان و تلاش تبلیغی خود در این فکر بودند که مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در فضایی از دلسردی و بی تفاوتی ملت برگزار شود اما ملت وقت شناس ایران با حضور پرشور و شعور خود بالندگی و پویایی انقلاب را به رخ آنان کشید و با صفوف به هم پیوسته بار دیگر ضمن بی توجهی به تهدیدات و بحران آفرینی استکبار و ایادی منطقه‌ای شأن بر همبستگی ملی و اقتدار بیش از نظام اسلامی مهر تأیید زده اند.

وی گفت: آمریکا با وجود تمام تلاش‌هایی که جهت به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران بکار بست لیکن با مقاومت ملت ایران و حضور پررنگشان با راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و همچنین آمادگی‌های نیروهای مسلح و عوامل دیگر باعث عدم همراهی سایر کشورها با سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران شد. تبلور این ناکامی در کنفرانس ورشو به وضوح مشخص شد و عدم همراهی سایر کشورها بویژه کشورهای اروپایی در اعمال تحریم علیه ایران، آمریکا را مجبور کرد راهبرد فشار حداکثری را به راهبرد فشار کافی علیه ایران تغییر دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ۲۹ فروردین در حقیقت تولد مجدد ارتش جمهوری اسلامی و ظهور فصلی نوین در تاریخ پایمردی و دلاورمردی ها نظامی و نقش آفرینی بزرگ ارتشیان غیرتمند در عرصه‌های مختلف صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و مقابله با توطئه‌های متعدد علیه ایران اسلامی به شمار می‌رود که همت و اراده جهادی و ایمانی با مدیریت و فرماندهی جهادی، دفاع از انقلاب اسلامی و ایران را مایه عزت و سربلندی خود قرار داده است.

وی افزود: روز ارتش روز جوشش و خروش ارتشی مکتبی و مردمی است که از بطن جامعه جوشیدن گرفته و از اقیانوس عظیم اراده‌های راسخ ملت سر برآورده و خوش درخشیده است و راه استقلال طلبی و آزادی را برای ایرانیان هموار ساخت.

امیر حیدری ادامه داد: همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پشتوانه الهی، رهبری حکیمانه و فرماندهی بی نظیر ولایت فقیه، درهم تنیدگی نیروهای مسلح و مردم، تفکر شهادت طلبانه و تسلیم ناپذیری ارتش جمهوری اسلامی را به یک قدرت مؤثر و بازدارنده در مقابل قدرت‌های استکباری تبدیل کرد.

وی گفت: دو عنصر تکیه به قدرت خداوند متعال و فرماندهی ولایت از یک سو و اعتماد به جوانان و قرار دادن آنها در حساس‌ترین مسئولیت‌های نظام از سوی دیگر با نشاط ترین و منعطف‌ترین نیروهای نظامی جهان را به ملت ایران بخشیده است که افتخارات شگرف در عرصه دفاعی محصول این دو خصوصیت پایان ناپذیر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهمترین دستاورد انقلاب در ارتش را می‌توان در تبدیل ارتش طاغوت به ارتش حامی ارزش‌های انسانی و اسلامی، تبدیل ارتش هم پیمان با مستکبران و ارتش ضد مستکبران و حامی مظلومین و تبدیل ارتش وابسته به ارتش مستقل، مبتکر و توانا دانست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی در ۴۰ گذشته به عنوان یک بخش مهم و پویا در عرصه‌هایی از قبیل بلایای طبیعی نظیر زلزله سرپل ذهاب و سیل در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان حضوری چشمگیر و مؤثر دانسته و امکانات خود را جهت مردم یاری اختصاص داده است. این نیرو با استقرار مقتدرانه در مرزهای کشور و برگزاری رزمایش‌های متعدد در سطوح مختلف بالاخص رزمایش اقتدار ۹۷ سهم بسزایی را در تأمین آرامش و امنیت کشور داشته است.

وی افزود: این نیرو با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید، جانباز و ایثارگر، دین خود را به ملت شریف ایران ادا کرده تا به عنوان نماد غیرت و مردانگی در تاریخ به یادگار بماند و در همان دوران جنگ تحمیلی تلاش‌های زیادی را برای خودکفایی آغاز کرد و با بازسازی بانک‌ها، نفربرها و سلاح‌های در اختیار، روی پای خود ایستاد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز نیروی زمینی ارتش برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بالاخص در حوزه تأسیسات با بکارگیری جوانان مؤمن، متعهد و خلاق اقدام به طراحی و تولید انواع تجهیزات نظامی از قبیل نفربر طلائیه، تانک‌های ذوالفقار، صمصام و تیام و تانک برهای کیان و سلیمان و انواع پهپادهای شناسایی و انتحاری، سامانه‌های شنود و رهگیری، خودروهای شناسایی، خودروهای تاکتیکی و بولدوزر بدون سرنشین نقش بسزایی در توسعه و تقویت بنیه دفاعی و عملیاتی این نیرو داشتند.

وی گفت: نیروی زمینی در راستای اوامر فرمانده معظم کل قوا برای افزایش توان عملیاتی و ارتقا تحرک پذیری، این نیرو دست به تحولی عظیم در ساختار سازمان یگان‌های رزمی زده که بر این اساس تیپ‌های متحرک هجومی، مکانیزه و زرهی و تیپ‌های واکنش سریع ویژه را سازماندهی و عملیاتی کرده است. ما به انجام اقدامات متعدد آمادگی رزمی خود را در سطحی حفظ و ارتقا خواهیم داد که بتوانیم رزمی نزدیک را بر هر ارتش متجاوز تحمیل کنیم.

امیر حیدری تاکید کرد: امروز با وحدت و همدلی روزافزون بین ارتش و سپاه آمادگی نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری بیشتر شده است با این وجود نیروهای مسلح ما تهدیدی برای دیگران نخواهد بود. نیروهای مسلح ما بدنبال تقابل نظامی با هیچ کشور دیگری نیستند و قدرت نظامی ایران اسلامی صرفاً جهت دفاع از کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به دستاوردهای نیروی زمینی در ۴۰ سال گذشته گفت: نیروی زمینی قهرمان علاوه بر تقویت توانمندی رزمی خود حسب تدابیر ابلاغی سلسله مراتب آماده توسعه روابط با نیروی زمینی کشورهای دوست جهت تبادل تجارت، آموزشی و نظامی در سایر عرصه‌ها است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها