وجود ۲۳۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه در بوشهر

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از حمایت این نهاد از ۲۳۰۰ کودک مبتلا به سو تغذیه در سطح استان خبر داد.

وجود ۲۳۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه در بوشهر

احمد لطفی اظهار داشت: کودکان زیر پنج سال که از نظر شاخص‌های رشد در وضعیت مناسبی نیستند توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، گفت: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا امروز با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: تعداد ۲۳۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در سطح استان توسط کمیته امداد حمایت می‌شوند.

لطفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال برای تأمین ۱۲ نوع سبد غذایی این کودکان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه هر سبد غذایی ارائه شده در ماه یک میلیون ریال است و هر سبد شامل اقلامی از جمله حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن می‌باشد که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به گروه‌های هدف تحویل می‌گردد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: هر کودک به محض ورود به طرح رفع سو تغذیه، طی یک یا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد تا مراتب پایش رشد به شکل دقیق و کامل انجام و شرایط رفع سوءتغذیه نیز با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی مربوطه محرز گردد.

به گزارش ایسنا، طرح همسفره در کمیته امداد برای مشارکت نیکوکاران در زمینه حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه راه‌اندازی شده است، و مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری رسانند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها